OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Falkenbergs kommun satsar på äldreomsorgen och vi vill utveckla kvalitén ännu mer i våra verksamheter och anställa verksamhetsledare.
Vill du hänga med för att tillsammans med oss skapa framtidens hemtjänst i Falkenbergs kommun? I så fall, tveka inte utan sök tjänsten!
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsledare kommer du, under ledning av enhetschef, utveckla och driva kommunens hemtjänst in i en spännande framtid. Tillsammans ska du och enhetschef arbeta utifrån kommunens mål och vision och utveckla hemtjänsten utifrån våra brukares behov.
Befattningen som verksamhetsledare är underställd enhetschefen och det kan bli aktuellt att du som verksamhetsledare är ersättare för enhetschef vid kortare frånvaro. Verksamhetsledaren är en nyckelperson i verksamheten och tillsammans med enhetschefen den som handleder, utvecklar och följer upp rekryteringsprocesser, medarbetare och brukare. Verksamheten ska utvecklas i enlighet med hemtjänstens uppdrag, brukarens behov och önskemål. Som verksamhetsledare kommer du att stimulera och vägleda medarbetarna i deras arbete och utveckling. Tillsammans med enhetschef och medarbetarna utvecklar ni verksamheten utifrån kommunens mål och vision. Din uppgift tillsammans med enhetschef och medarbetare blir att driva och skapa en verksamhet som är attraktiv och ett självklart val för våra brukare och för medarbetarna.
I arbetsuppgifterna ingår att under ledning av enhetschef och i samråd med teamsamordnare, vara uppdaterad på upp- och nedgångar i beställda brukartimmar och hur enhetens ekonomi påverkas löpande då hemtjänsten är intäktsfinansierad. Det ingår i arbetsuppgifterna att uppdatera befintliga rutiner för enheten. Tillsammans med enhetschef ansvara för processer i verksamheten som exempelvis optimerad bemanning, schemaläggning, sommarplanering, genomförandeplaner, målarbete, egenkontroller och kvalitetsuppföljning. Stödja, handleda och följa upp personal i det löpande arbetet och ansvara för introduktion av nyanställda. Stötta teamsamordnarens i sin roll och arbetssätt. Rekrytering, löpande personal- och arbetsmiljöarbete, bemanning och administration ingår också i arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill ha ett stimulerande uppdrag och som gärna har ledarerfarenheter sedan tidigare. Du ska ha en adekvat högskoleutbildning, gärna med inriktning mot ledarskap. Dina personliga egenskaper är viktiga, du ska ha god förmåga att möta människor och skapa förtroende, trygghet och engagemang. Du ska kunna arbeta självständigt samt organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Du har visioner och intresse för fortsatt verksamhetsutveckling. Du behöver kunna behärska de vanligaste systemen vi arbetar i såsom Personec, Time Care Planering och Time Care Pool, eller liknande system som bedöms likvärdiga. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i Intraphone och Combine. Det är önskvärt att du har arbetat inom äldreomsorg på särskilt boende eller hemtjänst, har erfarenhet av schemaläggning och känner till Socialtjänstlagen och Hälso och sjukvårdslagen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras eftermiddagar 2 och 3 maj 2023.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Anette Svensson, enhetschef
0346-88 66 97
Facklig företrädare nås via växel
0346-88 60 00
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egen r
0346-88 66 61
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Administrativ chef Eva-Lena Dahl
0346-88 66 65
Susanne Winroth, personalsekreterare
0346-88 66 66
Ola Götesson, verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61 eller 070-33 43 080