OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Olivia Personlig Assistans är en större assistanssamordnare. Vi erbjuder funktionshindrade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och administrera den personliga assistansen. Vi har idag 230 uppdragsgivare och 1000 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Vi finns på ett 10-tal platser i landet.
Norrköpingskontoret är i en expansiv fas, därför söker vi nu dig som vill arbeta som verksamhetsledare tillsammans med uppdragsansvariga och erbjuda den bästa personliga assistansen för våra uppdragsgivare och deras personliga assistenter.
Som verksamhetsledare har du det övergripande ansvaret för kontorets verksamhet. Du leder och fördelar arbetet på kontoret samt fungerar som bollplank för dina kollegor. Du har vidare ansvar för kontorets ekonomi samt övergripande ansvar för arbetsmiljöfrågor. Du fungerar även som uppdragsansvarig för ett antal assistansgrupper och förväntas ha intresse i att hålla i påersonalmöten och utbildningar för assistenter (ett väl utarbetat utbildningsprogram finns framtaget i organisationen). I arbetet ingår därtill diverse externa kontakter med ex Försäkringskassa, kommun och fackförbund. Du deltar även i rekrytering samt introduktion av nyanställda uppdragsansvariga. Regelbundna VL-träffar, utbildningsdagar och sverigekonferenser anordnas och vanligtvis förläggs dessa till lokaler i stockholmstrakten, vilket innebär vissa resdagar. En viktig uppgift för dig som verksamhetsledare är att tillsammans med våra kundombud ansvara för kontakter med nya uppdragsgivare. Din regionchef fungerar som stöd och bollblank i ditt ledarskap.
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning från vården eller det sociala området. Viktigt är att du har erfarenhet från en ledande befattning. Därtill är det ett krav att du har kunskap om lagstiftningen rörande personlig assistans, att du är energisk och stresstålig samt har en uttalad känsla för service. Din sociala kompetens är en förutsättning för detta arbete som präglas av ständig interaktion med kollegor, assistenter och uppdragsgivare. Tidigare arbete som arbetsledare/kundansvarig/verksamhetsledare inom personlig assistans ses som meriterande.
Att arbeta som verksamhetsledare innebär att du tillsammans med dina kollegor, inom ramarna för Olivias värdegrund, i stor utsträckning kan driva en självständig verksamhet på ditt lokalkontor. Som stöd för de dagliga rutinerna finns en etablerad stabsfunktion på huvudkontoret. Olivia Personlig Assistans befinner sig i ett utvecklingsskede vad gäller effektivisering av de administrativa rutinerna. Om du känner att arbetsbeskrivningen passar in på din profil är du välkommen att skicka din ansökan via mail. Vi ser gärna att tjänsten kan tillsättas i april 2014. Rekrytering kommer påbörjas omgående.
Relevant högskoleutbildning kan vara; Socionom, Beteendevetare, Arbetsterapeut, Sjukgymnast el sjuksköterska.
Körkort
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, Fast lön.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600