OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företagsstart Sjuhärad är en helt nystartad ideell förening där företag, kommuner och andra tillsammans arbetar för att ge dig Sveriges bästa nyföretagarstöd. Företagsstart Sjuhärad startade i december 2021 och bygger vidare på det arbete som Nyföretagarcentrum Sjuhärad byggde upp under många år.
Företagsstart Sjuhärad hjälper företag från idéer till ett framgångsrikt företag.
De erbjuder personlig rådgivning, öppna hus och nyföretagarkvällar i Borås och runt om i Sjuhärad.
Dina arbetsuppgifter
För Företagsstart Sjuhärads räkning söker vi en engagerad, lyhörd och driven verksamhetsledare med
stärka värderingar och ett stort entreprenörskap. Tjänsten är en interimslösning 1-2 dagar per vecka.
Du kanske arbetar som konsult idag?
- Du kommer att verkställa styrelsens intentioner i föreningens olika aktiviteter och se till att resultatet dokumenteras
- Hålla ihop föreningen, ser till att nyföretagare, rådgivare, kurshållare, styrelse, finansiärer och medlemmar får rätt information,
kallas till rätt möten, motiveras och inspireras.
- Utveckla och driva på föreningens marknadsföring, båda traditionell och i t.ex. sociala medier.
- Ar drivande i att bygga upp ett helt nytt stöd nyföretagande och entreprenörskap med brett stöd från kommuner och företag
- Stora möjligheter att påverka verksamheten och korta beslutsvägar.
- Möjlighet att få vara med och förnya synen på nyföretagande och entreprenörskap i regionen och nationellt.
Din profil
För att passa in i denna roll så kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Samtidigt så skall du som söker känna att detta är” mer än ett vanligt jobb” och då vara villig att satsa helhjärtat och långsiktigt på Företagsstart Sjuhärads verksamhet och fortsatta utveckling
Viktiga egenskaper är;
• Strukturerad & ordningsam
• Drivande & självgående med en god förmåga att se vad som behövs
• Affärsmässig, ansvarstagande och detaljorienterad med rätt anpassning till denna specifika verksamhet
• Samarbetsvillig & social gentemot kunder och kollegor
Dokumenterad erfarenhet från en eller flera affärsverksamheter är ett krav.
Goda kunskapar och insikter kring hur sociala medier fungerar är en merit.
Har jobbat självständigt med projektledning.
Visar affärsmässig, kommersiell och finansiell förståelse. Arbetar hårt, tar sig an svåra mål, identifierar utvecklingsstrategier som är nödvändiga för att uppnå mål.
Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.
Tjänsten är ett interimslösning 1-2 dagar per vecka. Stämmer ovanstående beskrivning in på dig så ser vi gärna att du skickar in din ansökan då urval sker löpande. Ansökan bör vara oss tillhanda 2022-04-08
Om oss
Söder & Co är en lokal bemannings- och rekryteringspartner i Västra Götaland som står för prisvärdhet och kvalitet. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.