Verksamhetsledare kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Kontaktcenter

Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter är invånarnas, näringslivets och andra intressenters ingång till vägledning, service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Kontakcenter avlastar och stödjer förvaltningarnas verksamheter samtidigt som centret bidrar till verksamhetsutveckling. Kontakterna sker via telefon, digitala kanaler och fysiska möten. Merparten av medarbetarna sitter samlade, men centret har också några medarbetare i andra lokaler. Det är idag en välfungerande verksamhet med ett gott bemötande och hög servicenivå. Kontaktcenter är en enhet på kommunikationsavdelningen och består av 24 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsledare arbetar du tillsammans med kommunens verksamheter med att utveckla kontaktcenters del av servicekedjan för tjänster och för information med näringsliv och invånare i fokus.
Du är en viktig kugge på kontaktcenter där du har en operativ ledarroll i det dagliga arbetet. Vid toppar i verksamheten är du inte främmande för att möta medborgare i rollen som kommunvägledare.
Du kommer att delta i arbetet med att uppdatera målbilden för kommunens kontaktcenter. Här kan din roll bli att leda delprojekt kring utvecklingen av kommunens service via telefon, digitalt och personliga möten.

Kompetenskrav
För att lyckas med arbetet ser vi att du har erfarenhet från arbete med verksamhetsutveckling, gärna både inom IT och andra områden.
Du har erfarenhet av projektledning och har ansvarat för både större och mindre projekt. Du arbetar alltid med ett tydligt kundfokus och du är van att nå resultat. Du ser samarbete och goda relationer som en förutsättning för att lyckas med ditt uppdrag och är van att lösa frågor målinriktat och strukturerat. Du är nyfiken på och har förmåga att sätta dig in i våra verksamhetsfrågor
Du har en stark känsla för att ge god service såväl externt som internt. Du har en vilja att utveckla och förmåga att själv utvecklas i takt med verksamhetens förändring. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundserviceverksamhet i större organisationer och digitalisering av kundserviceverksamhet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, 036102169

Fackliga kontaktpersoner http://www.jonkoping.se/fackligastk


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt kollektivavtal
  • Tillsvidare. 100. Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare sökes till Stegfabriken.se

29 november 2024

28 november 2024