OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta på en händelserik arbetsplats med trevliga kollegor där du verkligen gör skillnad? Vi söker nu en administratör med hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga till hemtjänsten i Sydväst 1. Vi söker dig som tycker om omväxling och har goda kommunikativa förmågor.
Vi erbjuder ett arbete med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter. I uppdraget kommer du att serva och stötta våra chefer i ett nära samarbete på hemtjänstcentralen.
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta administration i våra olika system bla Personec, Proceedo och fakturahantering i Agresso. Självklart behärskar du även Officepaketet och har vana av att arbeta i digitala ytor.
Det är ett brett uppdrag där det även kommer att innebära en del fysiska arbetsuppgifter såsom ta emot leveranser och uppackning av dessa. Viktigt med förståelse för att det är ett uppdrag som är varierande och där man får stötta verksamheten där behovet är som störst.
De hemtjänstcentraler som är aktuella är Högsbocentralen (Lilla Kapplandsgatan 22) och Frölundacentralen (Valthornsgatan 35).
KVALIFIKATIONER
Gymnasiekompetens är ett krav för tjänsten. Vidareutbildning inom administration är meriterande.
För oss är det även en självklarhet att du behärskar Officepaketet och har vana av att arbeta i digitala ytor. Har även du erfarenhet gällande systemen Personec, Proceedo och Agresso är det en stor merit.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Välkommen att söka!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.