OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220744
Arbetsuppgifter
Till enhet digitalisering, system och IT söker vi nu en kollega till tjänsten som verksamhetsnära IT-specialist. Vi rör oss inom en sektor med stora förändringar och utvecklingsbehov kopplade till digitalisering där vi vill att du är med och hjälper oss i det arbetet.
I denna tjänst erbjuder vi dig en möjlighet att nyttja din kompetens och erfarenhet inom IT för att bidra till social utveckling och hållbarhet och vara delaktig i en variation av digitala projekt med syfte att hjälpa och stärka människor i behov av stöd. Vidare ges du möjligheten att bidra till utveckling av framtida landskap av digitala tjänster och system inom Malmö stads verksamhetsområden för funktionsstöd, vård och omsorg.
I rollen som IT-specialist kommer du att vara en teknisk nyckelperson på tvärs hela vår systemportfölj och infrastruktur. Ditt ansvar kommer vara att koordinera och säkerställa drift och utveckling av en modern, flexibel och ändamålsenlig digital miljö för verksamheten. Detta gör du tillsammans med våra förvaltningsövergripande systemförvaltare, IT-samordnare och projektledare i nära samarbete med stadens IT-organisation och externa partners.
Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:
• Drift, teknisk förvaltning och support av system, plattformar och infrastruktur tillsammans med våra IT-leverantörer, driftorganisationer och supportpersonal.
• Bidra med teknisk specialistkompetens i systemgrupper, arkitekturarbete och digitaliseringsprojekt.
• Leverantörsstyrning och uppföljning där du bevakar drift-, underhålls- och supportavtal och säkerställer dess leverans kopplat till kvalitet och avtal.
• Deltar i och driver förvaltningens IT- och systemfrågor i olika samarbetsforum i staden, regionalt och nationellt.
• Aktivt arbete med att våra verksamhetssystem och plattformar förflyttar sig mot en mer öppen och robust arkitektur.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole-eller universitetsexamen inom systemvetenskap, datavetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter utifrån olika system och produkter på såväl operativ som strategisk nivå och du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi vill att du har erfarenhet av ansvar för verksamhetskritisk drift och support och att du har arbetat med hela kedjan från upphandling till styrning och uppföljning av IT-leverantörer. Då vi söker en person som kommer att koordinera och driva verksamhetens utveckling framåt behöver du ha tidigare erfarenhet av att projektleda och samordna såväl interna team som olika IT-leverantörer och samarbetspartners. Du har en profil, framtoning och erfarenhet som innebär att du är och agerar som senior inom området.
I dina tidigare roller har du arbetat med informationssäkerhet och dataskydd och du besitter kunskap kring integrationer, informationshantering och systemarkitektur. Vidare har du en god förståelse för systemutveckling och systemutvecklingsprocesser. Har du erfarenhet av offentlig förvaltning, organisationer med komplexa processer och styrning eller kommunala vård och omsorgsområdet ser vi det som meriterande.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara analytisk, noggrann, effektiv och ha förmågan att kunna prioritera rätt frågor. Du har lätt för att se sammanhang och möjligheter och är en person som tar stort ansvar för sina arbetsuppgifter. Du är en relationsskapare med en god förmåga att samarbeta med andra och för dig är det viktigt att bygga upp och vårda nätverk både inom och utanför den egna organisationen. Sist men inte minst har du ett engagemang och en vilja att bidra till samhällsutveckling.
Om arbetsplatsen
Enhet digitalisering, IT och system är en nybildad enhet i funktionsstödsförvaltningen som kommer att bestå av nästan 20 medarbetare. Tillsammans ansvarar och driver vi förvaltningens digitaliseringsfrågor samt utveckling, support och underhåll av verksamhetssystem, infrastruktur och arbetsplatser. Enhetens uppdrag för systemförvaltning och utveckling av verksamhetssystem omfattar även Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen.
I Funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
I Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen arbetar det drygt 6000 medarbetare som har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård, rehabilitering och dess biståndshandläggning.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt övernskommelse
Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98