OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
ELSYS är ett tillverkande företag från Umeå med lång erfarenhet av forskning och utveckling inom trådlös kommunikation och uppkopplade enheter.
Vi utvecklar, producerar och levererar trådlösa sensorer till kunder över hela världen. ELSYS är i dag en ledande leverantör av sensorer inom smarta fastigheter och till våra kunder hör flera av världens största företag inom området. Elsys blev utsedd till årets exportföretag 2022. Läs gärna mer om oss på www.elsys.se
Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta med ekonomi på ett företag som arbetar med den senaste tekniken i en bransch i framkant? Hos oss får du ett omväxlande arbete på ett entreprenöriellt, lokalt företag som ingår i en större koncern med stora internationella kunder världen över.
Som ekonom hos oss kommer du arbeta nära VD och övriga chefer i bolaget. Ditt huvudsakliga fokus är att ansvara för företagets ekonomi och administration med allt från löpande redovisning upp till bokslutsnivå, analyser, rapporter och koncernredovisning. Det ekonomiska arbetet beräknas omfatta ungefär hälften av din tid, resterande tid omfattar affärsutveckling, marknadsföring, administration av ordrar och en del kundkontakt. Idag exporterar vi 90% av våra produkter vilket medför redovisning av internationell försäljning. Vi är ett mindre företag och alla, oavsett vilken tjänst du har, hjälps åt för att lösa de uppgifter som uppstår.
Din profil
Vi tror att det i denna tjänst är viktigt att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Din utbildningsbakgrund är inte avgörande, men vi ser gärna att du är civilekonom eller annan ekonomisk utbildning eller påbyggnad. Har du arbetat på redovisningsbyrå eller mindre företag där du fått arbeta brett, är det mycket meriterande.
Vi tror alltså att du har några års erfarenhet av likartat ekonomiarbete och du gillar att arbeta med företagsekonomi, affärsutveckling och systemadministration. För att vi ska trivas tillsammans är det viktigt att du är en driven person med god initiativförmåga som har ett intresse för teknik OCH människor. Vi har en trevlig atmosfär och för oss är det viktigt att även du bidrar till teamet på det sociala planet. Hos oss får du stor frihet under ansvar och vi hoppas att du trivs med att se helheten och inte bara delarna. Rollen kräver vidare att du är bra på att skapa och bibehålla relationer, så din sociala förmåga är A & O, samtidigt som det är viktigt att du är strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta. Vi förutsätter att du är bekväm att arbeta i ekonomisystem och kan hantera kalkylprogram. Då du kommer arbeta i ett globalt företag behöver du behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning och Rekrytering i Umeå. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli via tfn: 0733-51 27 13 eller Jennifer Åström Gustafsson via tfn: 0733-51 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se, men senast den 18 augusti.