Verksamhetsnära Supporttekniker till Trygghetsfonden TSL

Arbetsbeskrivning

Trygghetsfonden TSL söker en engagerad, serviceinriktad och lösningsorienterad verksamhetsnära supporttekniker till vårt kontor på Drottninggatan i Stockholm.

Vi är en liten snabbrörlig organisation med hög servicenivå. Hos oss är våra IT-system en grundläggande förutsättning för vårt arbete eftersom vår verksamhet finns i hela Sverige och bygger på nätverk. Därför har du en mycket viktig roll i att kvalitetssäkra navet i TSL:s verksamhet, CRM-systemet i Microsoft Dynamics. I takt med att vår verksamhet förändras jobbar vi tillsammans med externa leverantörer som utvecklar, driftar och supporterar IT-miljö och våra IT-system.

Det här erbjuder vi dig:

Rollen som supporttekniker är helt ny och ger dig möjlighet att:

Vara en del av en meningsfull och samhällsnyttig verksamhet som i genomsnitt hjälper 15 000 människor per år till ett nytt och oftast mer kvalificerat jobbTa del av en arbetsplats som präglas av hjälpsamhet, samverkan och resultatFå en arbetsgivare som ger förutsättningar till balans mellan privat- och arbetsliv

Dina arbetsuppgifter blir att:

Supportera och hjälpa interna och externa användare via främst e-post och telefonÄga ett ärende som ej löses vid första kontakten från inrapportering till lösningAnvända testsystem för att återskapa och förstå systembeteendeDokumentera och informera om förbättringsförslag till second lineTesta och verifiera att utförda ändringar fungerar enligt förväntanÅterkoppla till intressenterUppdatera verksamhetsdokumentation och manualer kring systemetSamarbeta nära vår produktägare, acceptanstestare och våra systemutvecklare av CRM-systemet

 I rollen som supportekniker rapporterar du till TSL:s chef för digital utveckling.

Vem är du?

Trivs i en roll som är operativ med många kontakterTycker om att hjälpa och förklara hur man bäst använder systemetVill dela med dig av din kunskap till användarnaHar en förmåga att bidra positivt till vår gemensamma arbetsmiljöÄr både flexibel och struktureradÄr serviceinriktad, lösningsfokuserad och driven

Du har:

Relevant utbildning, gärna i systemvetenskapNågra års arbetslivserfarenhetBred teknisk förståelse kring system/applikationer och integrationerGod kännedom om vanligt förekommande programvaraErfarenhet av Microsoft Dynamics och Umbraco är meriterande





Omfattning: Tillsvidareanställning med inledande provanställning med start snarast möjligt. Tjänsten avser heltid.


OM Trygghetsfonden TSL

Trygghetsfonden TSL är omställningsorganisationen för kollektivanställda arbetare inom företag i det privata näringslivet byggt på Trygghetsavtalet tecknat mellan Svenskt Näringsliv och LO. TSL hjälper uppsagda till ett nytt jobb. TSL är Sveriges största nätverksorganisation för omställning och omfattar 100 000 företag med 2 000 000 anställda. Läs gärna mer på www.tsl.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024