Verksamhetsnära systemförvaltare inom funktionsstöd, vård och omsorg

Verksamhetsnära systemförvaltare inom funktionsstöd, vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Ref: 20221420

Till enheten digitalisering, system och IT söker vi nu två nya kollegor vilka vill axla rollen som verksamhetsnära systemförvaltare med myndighetsfokus inom funktionsstöd, vård och omsorg. Vi rör oss inom en sektor med stora behov kopplade till verksamhetsutveckling och digitalisering, där vi söker dig som vill vara med och hjälpa oss på den resan.

Arbetsuppgifter
I rollen som systemförvaltare erbjuds du möjligheten att nyttja din kompetens, verksamhets- och systemkunskap för att bidra till social utveckling och hållbarhet med syfte att hjälpa och stärka människor i behov av stöd. Vidare ges du möjligheten att aktivt bidra till utvecklingen av digitala tjänster och systemstöd inom Malmö stads verksamhetsområden för funktionsstöd, vård och omsorg. Vårt systemförvaltningsuppdrag är brett och omfattar både funktionsstödsförvaltningen och hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen.

I rollen som verksamhetsnära systemförvaltare kommer du att ingå i vårt systemförvaltningsteam, vilket gemensamt ansvarar för att våra system stödjer och utvecklas med verksamhetens behov. Ansvaret innefattas även av att säkerställa att vi drar nytta av den tekniska utvecklingens möjligheter. Detta gör du tillsammans med enhetens förvaltningsövergripande systemförvaltare, IT-samordnare och projektledare i nära samarbete med verksamhetsrepresentanter, leverantörer, staden och externa partners.

Dina arbetsuppgifter som systemförvaltare består främst av:


• Systemadministration, underhåll och konfigurationer av vårt primära verksamhetssystem LifeCare/Procapita och därtill integrerade lösningar och system.
• Support inklusive koordinering av leverantörer och driftspartner samt nära samarbete och stöd till verksamhetsnära IT-samordnare och superanvändare.
• Kravställning och utvecklingsarbete av system och funktioner tillsammans med kollegor, verksamheterna och olika arbetsgrupper i två förvaltningar.
• Kvalitetssäkring av data samt statistik och rapporter.
• Konfiguration och styrning av avgifter och debiteringar i systemet.
• Samarbete med leverantörer och stadens IT-organisation.
• Projektarbete vid införande av nya funktioner, moduler och digitaliseringsprojekt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole-eller universitetsexamen som socionom med inriktning vård och omsorg eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har kunskap och förståelse för kommunala myndigheters arbetsprocesser och rutiner utifrån SoL och LSS lagstiftning samt Socialstyrelsens föreskrifter. Kunskap om avgifter och avgiftshandläggning ser vi som meriterande

Vi vill att du antingen har arbetat som systemförvaltare eller har djup praktisk erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem i en kvalificerad roll, minst som superanvändare. Erfarenhet av att arbetat med systemet LifeCare/Procapita vård och omsorg är meriterande. Du är intresserad av och håller dig uppdaterad inom den tekniska utvecklingen, digitalisering och ständiga förbättringar.

Då samarbete och kommunikation är en nyckel i denna roll krävs erfarenhet av projektarbete samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Har du erfarenhet av offentlig förvaltning, organisationer med komplexa processer och styrning eller från det kommunala vård och omsorgsområdet ser vi det som meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara analytisk, noggrann, effektiv och ha förmågan att kunna prioritera rätt frågor. Du har lätt för att se sammanhang och möjligheter. Du är en person som tar stort ansvar för sina arbetsuppgifter. Du är en relationsskapare med god förmåga att samarbeta med andra och för dig är det viktigt att bygga upp och vårda nätverk både inom och utanför den egna organisationen. Sist men inte minst har du ett engagemang och en vilja att bidra till samhällsutveckling.

Om arbetsplatsen
Enhet digitalisering, IT och system är en växande enhet i funktionsstödsförvaltningen under strategiska avdelningen. Enheten kommer att bestå av nästan 20 medarbetare. Tillsammans ansvarar och driver vi förvaltningens digitaliseringsfrågor samt utveckling, support och underhåll av verksamhetssystem, infrastruktur och arbetsplatser. Enhetens uppdrag för systemförvaltning och utveckling av verksamhetssystem omfattar även hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

I hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen arbetar det drygt 6000 medarbetare som har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård, rehabilitering och dess biståndshandläggning.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse. 

Vi tillämpar fortlöpande urval i denna process så du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag.

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 30 maj 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024