OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!
Verksamhetsområde Ordinärt boende är en del av Omsorgsförvaltningen och består av hemtjänstverksamhet, teamet för trygg- och säker hemgång, hemtjänstens nattorganisation samt anhörigstöd och aktivitetssamordning. I verksamhetsområdet arbetar det ca 100 omsorgspersonal, 4 enhetschefer, 1 verksamhetssamordnare, 1 aktivitets- och anhörigsamordnare, 1 administratör och 3 bemanningssamordnare.
Verksamhetens mål är en hemtjänst av god kvalitet, verksamhet som präglas av god effektivitet och arbetsmiljö.
ARBETSUPPGIFTER
Huvudarbetsuppgifter för bemanningssamordnare är att hantera planerad och oplanerad frånvaro, planering av besök och insatser i planeringssystemet samt samordning av schema. Det är din uppgift att verka för att personalens turer blir upplagda så att omsorgstagarnas behov och önskemål kombineras med ett effektivt resursutnyttjande och god arbetsmiljö för personalen. Tillsammans med enhetschefen och personal har du en nyckelroll i schemaprocessen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning inom administration, vård- och omsorg eller logistik eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi vill också att du har arbetat inom omsorgen i en roll där det ingått planerar- eller samordningsuppdrag och känner dig väl insatt i dessa arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att trivas i rollen som samordnare/planerare har du förmåga att lösa uppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. Du har en god datorvana och har kunskaper i system som till exempel Life Care, TES och Time Care/multiacess. För att lyckas i tjänsten som bemanningssamordnare hos oss krävs att du är stabil, självgående, strukturerad och har en problemlösande analytisk förmåga. Därtill har du ett intresse både för omsorg/omvårdnad och planering och logistik.
Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med och har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538