OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?
Vi söker en bemanningssamordnare som i första hand arbetar med bemanningsplaneringen för hemtjänsten i Östra och Västra delarna av Alvesta tillsammans med chefen för dessa enheter.
ARBETSUPPGIFTER
Huvudarbetsuppgifter kommer att vara att hantera planerad och akut frånvaro, planering av besök och insatser i planeringssystemet samt samordning av schema. Det är din uppgift att se till att personalens turer blir upplagda så att omsorgstagarnas behov och önskemål kombineras med ett effektivt resursutnyttjande och god arbetsmiljö för personalen. Tillsammans med enhetschef och personal har du en nyckelroll i schemaprocessen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning inom administration, vård- och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi vill också att du har arbetat inom omsorgen i en roll där det ingått planering- och/eller samordningsuppdrag och att du känner dig väl insatt i dessa arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att trivas i rollen som samordnare/planerare har du förmåga att lösa uppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. Du har en god datorvana och har kunskaper i system som till exempel Life Care, TES och Time Care/multiacess. För att lyckas i tjänsten som bemanningssamordnare hos oss krävs att du är stabil, självgående, strukturerad och har en problemlösande analytisk förmåga. Därtill har du ett genuint intresse både för omsorg/omvårdnad och planering och logistik. För tjänsten krävs att du behärskar svenska i tal och skrift.
Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med och har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538