OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
https://regionhalland.
varbi.com/what:job/jobID:765206/
Om arbetsplatsen
Vårdcentralen Hallands 24 vårdcentraler finns i hela Halland. Vi vill skapa en god och nära vård som är enkel att välja, tillgänglig på nya sätt och välkomnande för alla. Vi finns nära våra invånare genom hela livet. Verksamheten är intäktsfinansierad och drivs i konkurrens med privata vårdcentraler. Området har även ansvar för ett antal särskilda uppdrag; Allmänpalliativ vårdavdelning, sprututbyte, neurorehab med flera. Vårdcentralen Halland arbetar mot en långsiktig målbild: Att välja oss ska vara enkelt - Tillsammans hjälper vi dig till ett friskare liv - Hos oss är du alltid välkommen. Hos oss jobbar cirka 800 personer, alla med bred kompetens inom den nära vårdens områden. Vi har även ett antal särskilda uppdrag så som neurorehab, sprututbyte, läkemedelsberoende, missbruk med flera.
Vi ser teamet runt patienten som centralt och tror på att allas kompetenser behövs för att våra invånare ska få rätt hjälp vid varje tillfälle. Samarbete är avgörande för att nå dit, både inom och utanför våra vårdcentraler. Vi ser oss om ett team på Vårdcentralen Halland där vi hjälper och stöttar varandra.
Vårdcentralen Halland utvecklar nu sin ledningsfunktion och inrättar två nya roller som verksamhetsområdeschefer. De två verksamhetsområdescheferna kommer att vara direkt underställda områdeschefen för Vårdcentralen Halland och i sin tur ansvara för verksamhetschefer för vårdcentraler inom varsitt geografiskt område.
Om arbetet
Som verksamhetsområdeschef kommer du att ingå i ledningsgruppen för Vårdcentralen Halland, du kommer leda och utveckla både ditt egna verksamhetsområde så väl som Vårdcentralen Halland som helhet. Att coacha och stötta verksamheterna affärsmässigt är en viktig del i ditt uppdrag, du bevakar att verksamhetsområdets resultat, produktion och resurser håller sig inom given budgetram.
Du kommer att vara en viktig spelare när det gäller verksamhetschefernas förutsättningar att i sitt uppdrag kunna ta ansvar för att patientens behov av trygghet, kontinuitet, samordning och säkerhet i vården tillgodoses. Likaså i att stödja verksamhetscheferna i samverkan med externa aktörer på en mer övergripande nivå.
Samarbetet och kommunikation kommer att vara en röd tråd i ditt uppdrag, dels eftersom du agerar i nära samarbete med den andra verksamhetsområdeschefen, dels då du är en viktig länk mellan verksamhetschef och högsta ledning. Du säkerställer en god kommunikation och informationsflöde mellan ledningsgrupp och verksamhetschefer och du främjar ett nära samarbete mellan verksamhetsområdescheferna för att skapa ett sömlöst Vårdcentralen Halland.
Om dig
Du behöver ha god kunskap om primärvård och affärsmässighet kopplat till primärvård för att kunna agera optimalt i rollen. Du blir ett mycket viktigt stöd för våra verksamhetschefer i sina uppdrag och här är din förmåga till systemtänk avgörande, du behöver kunna förstå och se problem och lösningar på en övergripande nivå. Du trivs med att arbeta målinriktat och långsiktigt, samtidigt som din lust till nytänk och utveckling kommer spela stor roll för vår omställning mot framtidens primärvårdsuppdrag.
Som chef är du trygg i din ledarroll och du har förmågan att tillsammans med dina medarbetare utveckla verksamheten mot önskade mål och resultat. Med ett tillitsbaserat och utvecklande ledarskap stöttar och coachar du verksamhetscheferna inom ditt område i sina uppdrag.
Eftersom rollen innebär ett mycket nära samarbete med den andra verksamhetsområdeschefen, ställer vi höga krav på kommunikation, samarbetsförmåga och vilja att lyckas tillsammans.
Krav:
- Adekvat högskoleutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
- Ledarskapsutbildning.
- Erfarenhet av ledarskap/chefsposition.
- Tidigare ansvarig för ekonomi, personal och arbetsmiljöfrågor.
- God förståelse för intäktsbaserad och konkurrensutsatt verksamhet.
- Kunskap om primärvårdsuppdraget.
Meriterande:
- Erfarenhet av att ha drivit och lett verksamhetsutveckling.
- Erfarenhet av chef-/ledarskap på vårdcentral.
- Utbildning inom hälso- och sjukvård.
- B- körkort.
Varmt välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering planerar vi att ha intervjuer den 20, 25, 26 november.
Vi kallar till intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
https://regionhalland.varbi.com/what:job/jobID:765206/
Fackliga kontaktpersoner
Anna Franzén, Saco
0300-56 92 59
anna.franzen@regionhalland.se
Ann-Helén von Braun, Hallands läkarförening
0346-56 000 (vxl)
Ann-Helen.vonBraun@regionhalland.se
Charlotta Andersson, Vision
0724-566551
Charlotta.K.Andersson@regionhalland.se
Charlotte Karlsson, Kommunal
070-265 23 74
charlotte.karlsson@regionhalland.se
Maria Björk, Vårdförbundet
0300-56 92 53
Maria.Bjork@regionhalland.se
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.