Verksamhetspedagog till Servicebostad

Verksamhetspedagog till Servicebostad

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och forma det pedagogiska arbetet? Vi söker en driven, engagerad och strukturerad kollega som trivs med att jobba med människor och brinner för att hitta det som gör skillnad i vardagen.

Om tjänsten 
Tjänsten kommer vara fördelad mellan tre serviceboenden Karlsgatan 50, Markgatan 8 och Granrisvägen 27B. Här kommer du som verksamhetspedagog tillsammans med enhetschef, stödpedagog och boendestödjare få en central roll i att sätta ramar och rutiner för det pedagogiska arbetet. Du har ett delegerat ansvar att planera, genomföra och utvärdera pedagogiskt arbete i verksamheten, där du även introducerar nya kollegor. I arbetet vägleder och utbildar du arbetsgrupper i arbetssätt och evidensbaserade metoder, med utgångspunkt i servicemottagarens förutsättningar och individuella behov av stöd. Vidare fungerar du som ett stöd till såväl enhetschef som arbetsgruppen, där du analyserar verksamhetens kvalitetsavvikelser, planerar åtgärder och bidrar till verksamhetsutveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• arbeta med perspektivet grupp och organisation i verksamheter
• initiera, implementera och följa upp ny och evidensbaserad kunskap i verksamheten på uppdrag av den verksamhetsnära ledningen
• ge stöd i att utveckla och analysera arbetssätt och metoder i verksamheterna
• utveckla samverkansformer för närstående och tvärprofessionella team
• ha god kännedom om samt följa gällande lagar, policys, rutiner, riktlinjer, mål och planer

Kompetenskrav

• högskola/universitetsutbildning om minst 180 hp såsom arbetsterapeut, socionom, beteendevetare, lärare, specialpedagog, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig
• minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar
• kunna cykla

Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver. Du har god datavana då arbetet innefattar social dokumentation. För att trivas i rollen ska du tycka om att själv strukturera ditt angreppssätt och driva dina processer vidare, men även arbeta bra med andra människor. Du är lugn, stabil och kontrollerad, ser möjligheter i förändringar och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare har du god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av/utbildning i individens behov i centrum (IBIC/ICF)
• utbildning inom/erfarenhet av AKK (alternativ och kompletterande kommunikation)
• kunskap inom/erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande
• kunskap inom/erfarenhet av att arbeta med stödtecken
• B-körkort för manuell växellåda

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 15 augusti

Antal tjänster: 1

Arbetstid: rak vecka, dagtid

Om arbetsplatsen
Förvaltningen för sociala insatser i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska- och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Tre serviceboenden Markgatan 8, Karlsgatan 50 och Granrisvägen 27B som tillsammans har 13 boendestödjare och ca 30 servicemottagare. Vi stöttar servicemottagare med olika funktionsnedsättningar så som IF och autism. Vi arbetar med individen i centrum och är noga med att kvalitetssäkra de insatser vi ger så att servicemottagaren kan leva ett så självständigt och gott liv som möjligt.

Övrig information
Servicemottagare har husdjur!

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 maj.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Socionomer

12 november 2024

Socionom/Familjehemskonsulent

Socionom/Familjehemskonsulent

12 november 2024