Verksamhetsplanerare

Arbetsbeskrivning

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.




Beskrivning
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning.

Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".

Oavsett uppdrag, roll och funktion är vår gemensamma uppgift att:
. Sätta behov och intresse hos de vi är till för i centrum
. Ta ett aktivt ansvar för att utveckla verksamheten och oss själva
. Respektera varandras åsikter, roller och funktioner
. Verka för att alla ska uppleva arbetsglädje, kunna sätta in sitt arbete i ett större sammanhang, trivas och känna yrkesstolthet
. Samverka och ta tillvara varandras kompetenser
Vi söker dig till med ett genuint intresse för att arbeta med människor inom funktionshinderomsorgen-FO. Du är flexibel, har en god samarbetsförmåga, gott bemötande och är positiv.

 

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsplanerare arbetar du på uppdrag av och i nära samarbete med enhetschef. Du ingår i chefsområdets ledningsteam samt arbetar i team med övriga verksamhetsplanerare för god samverkan. I rollen som verksamhetsplanerare kommer du tillsammans med enhetschef driva verksamhetsnära kvalitetsutveckling och förbättringsarbeten samt vara behjälplig med uppföljningar avseende budget, rutiner, verksamhets- och arbetsmiljöfrågor. Du håller i verksamhetsträffar samt medverkar i olika nätverk både internt och externt. Tjänsten innebär ansvar för att dagligen planera, fördela personalbemanningen utifrån genomförandeplan, behov samt de gemensamma aktiviteterna.

Då det även ingår att arbeta i verksamheterna kommer du att arbeta nära våra medarbetare samt boende vilket ställer stora krav på intresse samt förståelse för verksamhetens utmaningar. Du arbetar verksamhetsnära och utgår från individens behov i centrum och skapar förutsättningar för medarbetare att tillsammans utvecklas mot uppsatta mål. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet, tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad.

Omsorgsförvaltningen står i ett förändringsarbete där vi arbetar med att tillgodose en planering som utgår från individens behov och ger en bemanningsplanering som är hållbar för att kvalitetssäkra våra insatser.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig med vård- och omsorgsutbildning samt god datakunskap. Tjänsten kräver att du har god social kompetens och samarbetsförmåga, är flexibel, nyfiken, lyhörd, självständig, ansvarstagande samt lösningsfokuserad.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Meriterande är kunskap inom administrativt arbete, Heroma, IBIC, genomförandeplaner samt att utgå från individens behov.
Vi önskar att du är utbildad Stödassistent eller motsvarande.

Körkort på manuell låda. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar.


Tillträde enligt överenskommelse och efter att erfoderliga beslut tagits  till 2022-08-31



Vikariat med möjlighet att förlänga. Rekrytering sker löpande och anställningsintervjuver kan förekomma innan ansökningstiden gått ut.

 

Referensnummer
OMS:2022:18 / 2022/98

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Cederberg, enhetschef
0523-66 43 26, 076-764 07 20
Marie Larsson, undersköterska på Lusthuset
0523-66 44 21
Kommunals expedition
0523-311 12
NIna Roos, förvaltningschef
0727021980
Vision, Ewa Ericsson
0523-66 45 52
Jusek, Christina Langner
0523-66 46 90
Monica Johansson, Avdelningschef IFO
monica.johansson3@skara.se
Helena Axén, Enhetschef
0520-49 52 85
Maria Nysten, Enhetschef
0520-49 54 26
Eva Lidman, Enhetschef
0520-49 58 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Stortorget 1
None

Postadress

Parkgatan 46
Kungshamn, 45680

Liknande jobb


Biträdande enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

Biträdande enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

28 november 2024

Enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

Enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

28 november 2024

28 november 2024