OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-
Omsorgsförvaltningen söker verksamhetsplanerare till hemtjänsten. Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter
När du arbetar som verksamhetsplanerare i hemtjänsten har du ansvar för planera de dagliga insatserna hos våra omsorgstagare med hjälp av vårt planeringssystem TES. Insatserna hemtjänsten utför ligger inom ramen för Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Förutom brukarplaneringen har du också ansvar för den dagliga personalplaneringen i hemtjänstgrupperna. För att kunna fullfölja de dagliga arbetsuppgifterna krävs det att du har en vana och fallenhet för att ha samtal via telefon, eftersom du har kontakt med omsorgstagare, anhöriga, personal, biståndshandläggare m.fl. Du fungerar som en sammanhållande länk i verksamheten.
Som verksamhetsplanerare förväntas du med en helhetssyn skapa en planering som kombinerar dels omsorgstagarens behov men även verksamhetens opitmala effektivitet och kvalitet. I uppdraget ingår också att planera i TimeCare, korttidsrekrytering av personal samt bistå enhetschefen med administrativa uppgifter. Det kan även vara aktuellt med arbetsuppgifter inom löne- och fakturahantering.
Du kommer även att aktivt arbete med genomförandeplaner och dokumentation. Vi kan erbjuda ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet till att göra skillnad för våra omsorgstagare.
Kvalifikationer
Du är en administratör med mycket god analytisk och logistisk förmåga, som trivs att arbeta med både administaration och människor. Du är ansvarsfull och kan kombinera omsorgstagarschema med personalschema med utgångspunkt från verksamhetens resurser. Du har även en social förmåga och kan bemöta omsorgstagare, närstående och medarbetare på ett bra sätt. Flexibilitet i arbete och förhållningssätt är en förutsättning då arbetssätt och uppdrag kan förändras snabbt.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Har du även erfarenhet av omsorgsarbete eller en omvårdnadsutbildning är det positiv. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Flerårig arbetslivserfarenhet av arbete som kräver administrativ och logistiskt kunnande är till fördel precis som erfarenhet och god kompetens att arbeta i olika dataprogram. Vi ser gärna att du har kännedom om löne- och fakturahantering. Eftersom vi arbetar med planeringssystemet TES och schemaläggingsprogrammet TimeCare samt dokumentationssystemet Treserva är det meriterande om du har god kunskap i dessa tre program.
Övrigt
Tanums kommun tillämpar individuell lönesättning. Du är välkommen med frågor till enhetschef Cecilia Tillander 0525-184 24. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter på telefon 0525-18000. Vi vill ha din skriftliga ansökan med cv och betyg märkt med ref nr "212" senast 2020-05-24.
Tanums kommun använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Arbetsgivaren Tanums kommun
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag,
personalstödsprogram och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktinformation
Cecilia Tillander, Enhetschef