Verksamhetsplanerare inom hemtjänsten

Verksamhetsplanerare inom hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Omsorgsförvaltningen söker verksamhetsplanerare till hemtjänsten.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under perioden 2022-05-01 - 2022-08-31. 



Arbetsuppgifter
Som verksamhetsplanerare förväntas du med en helhetssyn skapa en planering som kombinerar dels omsorgstagarens behov men även verksamhetens optimala effektivitet och kvalitet.  I ditt dagliga arbete ingår även löne- och fakturahantering.

I uppdraget ingår också att schemaplanera i olika verksamhetssystem, korttidsrekrytering av personal samt bistå hemtjänstchefen med administrativa uppgifter. 

Du kommer även att aktivt arbete med genomförandeplaner och dokumentation. Vi kan erbjuda ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet till att göra skillnad för våra omsorgstagare.

För att kunna fullfölja de dagliga arbetsuppgifterna krävs det att du har en vana och fallenhet för att ha samtal via telefon, eftersom du har kontakt med omsorgstagare, anhöriga, personal, biståndshandläggare med flera. Du fungerar som en sammanhållande länk i verksamheten.

Kvalifikationer
Du är en administratör med mycket god analytisk och logistisk förmåga, som trivs att arbeta med både administration och människor. Du är ansvarsfull och kan kombinera omsorgstagarschema med personalschema med utgångspunkt från verksamhetens resurser. Du har även en social förmåga och kan bemöta omsorgstagare, närstående och medarbetare på ett bra sätt. Flexibilitet i arbete och förhållningssätt är en förutsättning då arbetssätt och uppdrag kan förändras snabbt.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Har du även erfarenhet av omsorgsarbete eller en omvårdnadsutbildning är det positiv.  Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Flerårig arbetslivserfarenhet av administrativt arbete såsom lön- och fakturahantering.  Eftersom vi arbetar med planeringssystemet TES och schemaläggningsprogrammet TimeCare samt dokumentationssystemet Treserva är det meriterande om du har god kunskap i dessa tre program. 

Villkor
Tanums kommun tillämpar individuell lönesättning.  Du är välkommen med frågor till enhetschef Cecilia Tillander 0525-184 24. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter på telefon 0525-18000. Vi vill ha din skriftliga ansökan med cv och betyg märkt senast 2022-02-20.

Välkommen med din ansökan!

Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet.


Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, 
personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Omsorgsförvaltningen, Hemtjänsten
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

13 november 2024

Vik. HR-administratör

Vik. HR-administratör

12 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningens administrativa enhet

Administratör till Förskoleförvaltningens administrativa enhet

12 november 2024