Verksamhetsprojektledare med erfarenhet av PM3, Stockholm

Verksamhetsprojektledare med erfarenhet av PM3, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

I arbetet ingår att samordna IT- och verksamhetsaktiviteter internt hos kunden samt samarbeta med de nordiska kollegorna via det gemensamma nordiska kontoret.

Projektledaren skall också samordna framtagning av de nya processerna, se till att de blir dokumenterade enligt den standard som gäller, implementera de förändrade processerna samt ta fram och implementera IT-stöd för de nya tjänsterna.

Arbete drivs i program SIRSCI i tätt samarbete med SIRSCI programledare, process och kravledare, IT-arkitekt samt övriga projektledare.

Det kan även finnas ett behov leda andra utvecklings- och implementeringsprojekt inom divisionens verksamhetsområden.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarar för projektets tid, kostnad och resultat
- Koordinerar verksamhetskrav med verksamhetsspecialister, IT-krav och IT-arkitektur
- Samarbeta med verksamhetens förvaltningsobjekt förvaltningsstyrning, meriterande med PM3 erfarenhet
- Driva projektet enligt produktionsmodell, PPS
- Planera, följa upp, administrera och rapportera projekt/delprojekten till programledning och styrgrupp
- Hantera risker i projektet enligt rutiner
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom projektet
- Samarbete och resor inom Norden förekommer


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Konsulten skall ha akademisk examen, civilingenjör, systemvetenskap eller annan utbildning med relevant innehåll
- Minst 3 års erfarenhet som projektledare inklusive budgetering och riskhantering
- Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med projekt i internationell miljö
- Minst 2 års erfarenhet av arbete i en organisation med förvaltningsmodellen PM3
- Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetet inom en samhällskritisk verksamhet med mycket höga säkerhetskrav
- Minst 2 års praktisk erfarenhet av arbete med nätföreskrifter såsom SO GL, EB och CACM
- Utbildning i någon projektstyrningsmodell såsom PPS, PROPS, Prince2 eller liknande
- Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för en statlig myndighet
- Aktuell erfarenhet av arbete inom Elmarknad eller kraftsystem
- Aktuell erfarenhet av arbete i ett eller flera standardiserade projektverktyg, till exempel Antura, Microsoft Projects
- Erfarenhet av arbete inom komplexa nordiska projekt/program i energibranschen
- Stor erfarenhet av att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer, verksamhetspersoner och andra aktuella intressenter


Önskemål om personliga egenskaper:

- Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
- Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med stor förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar
- Har en professionell och kundorienterad attityd samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla dessa till kreativa lösningar
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Förmåga att jobba i grupp
- Prestigelös
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- God kommunikationsförmåga med många interna och externa kontaktytor


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 4 oktober 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024