OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brandstationen Rosenlund, Jönköping
Brinner du för försäkringsfrågor och analysarbete? Då är du välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill göra skillnad genom att driva arbetet framåt genom analys, kvalitetsarbete och ständiga förbättringar. Du ska också tycka det är roligt att arbeta med försäkringsfrågor.
Tjänsten tillhör stabsavdelningen på räddningstjänsten och huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara samordning av och ansvar för kommunens försäkringsfrågor, förvaltningens verksamhetsanalyser, kvalitetsarbete och framtagande av rapporter och skrivelser.
Rollen som verksamhetssamordnare innebär att du är navet i kommunens försäkringsfrågor. Du ska även fungera som internt stöd till verksamheterna inom räddningstjänsten med analyser och verksamhetsutveckling. Då tjänsten är ny kommer du att få stora möjligheter att påverka utformningen av tjänsten utifrån givna ramar som är nämnda arbetsuppgifter. För att nå framgång behöver du arbeta nära verksamheterna. Räddningstjänsten är en relativt liten förvaltning och vid behov hjälps vi åt att lösa de uppdrag som ska utföras.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom till exempel ekonomi, administration, statistik eller annan utbildning som av arbetsgivaren anses lämplig.
• har god förmåga att analysera
• är prestigelös och flexibel
• kan arbeta självständigt men samarbete är en förutsättning i analysarbetet
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har B-körkort
Innehållet i tjänsten kan komma att förändras beroende på erfarenheter och personliga egenskaper, vilka vi värderar högt.
Meriterande är:
• erfarenhet av arbete med försäkringar och/eller kvalitetsarbete i en stor organisation
• arbete i Stratsys och/eller QlikView
Vilka är vi
Räddningstjänsten en förvaltning i Jönköpings kommun med ca 230 medarbetare. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas med flera stora omvärldsförändringar som påverkar eller kommer att påverka vår verksamhet. Vårt uppdrag är att bidra till ett tryggt och säkert samhälle i ett brett perspektiv med högt ställda krav på att möta samhällets förväntningar. Räddningstjänsten ansvarar för brandskyddsfrågor, operativa insatser, samordnar kommunens brottsförebyggande arbete, krisberedskap och skydd mot olyckor. Vi har en trivsam arbetsmiljö med många drivna medarbetare med olika professioner och bakgrund. Samverkan sker i hög grad med andra myndigheter och kommuner i länet. Stabsavdelningen består av sex medarbetare.
Vi erbjuder dig bland annat
• varierande arbetsuppgifter
• flextid och träning på arbetsplatsen
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Tjänsten kommer att säkerhetsprövas.
Upplysningar
Räddningschef Samuel Nyström, 036-10 70 10
HR-konsult Stefan Lund, 036-10 56 66
Facklig företrädare (Vision) Cornelia Dickér, 036-10 58 92
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.