Verksamhetssamordnare

Verksamhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.



Beskrivning
Enheten för arbetsrehabilitering och sysselsättning (EAS) söker nu en Verksamhetssamordnare.

Enheten vänder sig till personer som har en psykisk ohälsa, med eller utan en beroendeproblematik. Vi jobbar med individuella planeringar och genom praktisk handledning, samordning och arbetsrehabiliterande insatser är målet att deltagare ska närma sig arbete, studier eller på annat sätt egen försörjning.


Enheten erbjuder möjlighet till en meningsfull och regelbunden sysselsättning i olika miljöer. Vi har flera olika verksamheter skapade och anpassade efter individens behov. Lantbruk och smedja på Killstad gård, Stöd i arbete (IPS-individual placement support) i extern verksamhet, Handelsträdgård, Byggretur, samt stöttar och handleder ett antal sociala kooperativ med olika inriktning.

Enheten samverkar med många olika aktörer i arbetet med att skapa en ökad livskvalité och stötta den enskilde till att nå egen försörjning.

Arbetsuppgifter
Verksamhetssamordnarens arbetsuppgifter är många och varierande och sker i tät och nära dialog med enhetschef. Arbetsuppgifterna syftar till att underlätta enhetens processer, samt bidra till ett kontinuerligt utvecklingsarbete. Det handlar bland annat om att hantera ansökningar, fördela ärenden, skapa och utarbeta adekvata rutiner. Ta fram statistik för utvärdering, skriva rapporter och ansvara för att dokumentation sköts. En annan viktig del är att främja samverkan med såväl interna enheter inom förvaltningen som med andra myndigheter.





Kvalifikationer
Förutom att du har för området lämplig högskole- eller universitetsutbildning och erfarenhet av arbete med målgruppen är det viktigt att du är en person med god förmåga till samarbete och samverkan.

Du är strukturerad, pedagogisk, ansvarstagande med vana av självständigt arbete. Att du trivs i ett stundtals högt tempo i en roll där andra är beroende av ditt arbete är viktigt. Vi förutsätter att du har en god social kompetens och att du gillar att ha roligt tillsammans.

Erfarenhet av arbete i eller samverkan med andra myndigheter är meriterande.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort, manuell växellåda, är ett krav.





 




För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb