Verksamhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Om Miljonbemanning
Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet.
Om Jobbet
Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål.Nu söker vi en verksamhetssamordnare till vår omställningsverksamhet som är tänkt att bidra med stöd till affärsområdeschefen och ledningsgruppen i styrning av denna verksamhet samt identifiera och analysera olika utvecklingsområden. Du kommer att vara en resurs för företaget i dess arbete med att samordna, strukturera och följa upp detta verksamhetsområde både ur ett operativt och strategiskt perspektiv.


Arbetsuppgifter:
I tjänsten som verksamhetssamordnare har du många varierande arbetsuppgifter och din roll innebär att du:
samordnar arbetet med verksamhetsplanering
driver arbetet med att utveckla en god förvaltning
agerar rådgivande till vår interna personalstyrka och externa samarbetspartner
representerar Miljonbemanning mot myndigheter
arbetar förebyggande samt hanterar eventuella klagomålsärenden
tar fram och presenterar relevant statistik kopplat till utsatta mål
tar fram och implementerar olika standardiserade arbetssätt
introducerar och utbildar ny personal enligt framtagna handböcker



Arbetet ställer således krav på ett strukturerat arbetssätt och förmågan att prioritera och planera arbetsuppgifter. Du arbetar mål- och resultatorienterat och tar initiativ till aktiviteter som gör att mål kan nås. I ditt arbete har du en god analytisk förmåga.


Vem är du?
Vi tror att du innehar en för tjänsten relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom de senaste två åren.
Du har även dokumenterat goda kunskaper och erfarenhet om och av organisation, samordning, uppföljning och verksamhetsstyrning samt verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete inom de senaste två åren.
Du har god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.
Du har avslutningsvis mycket god kunskap om den statliga arbetsmarknadspolitiken på olika nivåer.



Meriterande:
Erfarenhet av att hålla presentationer, leda arbetsmöten, workshops och liknande mötesformer.
Erfarenhet av utvecklingsarbete, flödesbeskrivningar, processkartor och ta fram pedagogiska presentationsmaterial.
Tidigare erfarenhet av arbete med att ta fram beslutsunderlag.
Goda datakunskaper och grundläggande kunskaper om olika systemstöd såsom WorkBuster.



Övrigt:
Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Stockholm. Arbetstiden är förlagd huvudsakligen till vardagar där resor ingår i tjänsten.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
I denna rekrytering använder vi oss av rekryteringsfirman Werket Personal AB.
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Björn Elmqvist via bjorn@werket.nu


Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Miljonbemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Besöksadress

Rotemannavägen 10, Stockholm
None

Postadress

Rotemannavägen 10
Stockholm, 14557

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024