Verksamhetssamordnare

Verksamhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som verksamhetssamordnare kommer du att vara en del av ledningsstödet vid avdelningen för försörjningsberedskap.

Ledningsstödets uppgift är att stödja avdelningens chefer i att inrikta, planera, styra och följa upp verksamheten.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Avdelningen för försörjningsberedskap är nyinrättad och är inne i en expansiv fas. Du kommer att ansvara för att ta fram avdelningens underlag och leveranser inom planering och uppföljning. Vidare deltar du i myndighetens riskhanteringsarbete, driver och samordnar avdelningens riskanalysarbete samt arbetar med den interna beredskapsplaneringen. Du koordinerar och stöttar i handläggning av ärenden, föredragningar, myndighetens interna beredning av ärenden och viss administration. I arbetet ingår att planera för ledningsgruppsmöten, avdelningsdagar och liknande. Alla arbetsuppgifter löses i nära samarbete med avdelningens chefer. 

Du kommer att ha kontakt med hela avdelningens verksamhet och även vara en del av de interna nätverk som finns vid myndigheten. Detta ger dig en bred kunskap om MSB:s uppgifter.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har

- akademisk utbildning, annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen
- erfarenhet av verksamhetsstyrning, verksamhetsplanering och uppföljning
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- erfarenhet av offentlig förvaltning

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av budgetering på statlig myndighet
- erfarenhet av planeringssystemet Stratsys, affärssystemet Unit4 ERP och Microsoft Excel
- erfarenhet av riskhantering enligt förordningen om intern styrning och kontroll

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter och du gillar att arbeta mot mål med fokus på resultat.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
Avdelningen för försörjningsberedskap inrättas den 1 januari 2025 och avdelningens uppgift är att stärka samhällets förmåga att försörja befolkningen och viktiga samhällsfunktioner med varor och tjänster för kriser och krig. Avdelningen består av två enheter; enheten för försörjningsanalys, enheten för för utveckling av försörjningsberedskap samt ett mindre ledningsstöd. Inledningsvis består avdelningen av ett trettiotal medarbetare.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. 

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Rinne. Fackliga företrädare är  Jörgen Mähler (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 1 december 2024.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20

Sammanfattning

Besöksadress

Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Norra Klaragatan 18
Karlstad, 65181

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024