Verksamhetssamordnare AF Gävle

Arbetsbeskrivning

Verksamhetssamordnare till Arbetsförmedlingen i Gävle

Arbetsförmedlingen i Gävle har ca 160 medarbetare och leds av en Arbetsförmedlingschef och sex sektionschefer.  Vi söker nu en verksamhetssamordnare som vill bidra till att förverkliga Arbetsförmedlingens vision "Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa". Arbetsförmedlingens mål från uppdragsgivarna är bla att arbetslösheten ska minska, att matchningen och kontakterna med arbetsgivarna ska öka. Detta tillsammans med strukturförändringar i vårt kundarbete ger stora möjligheter till utveckling och utmaningar i arbetet.

Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det strävar vi mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?

Som Verksamhetssamordnare är du en del av ledningsgruppen som består av Arbetsförmedlingschef och 6 sektionschefer. Du tar egna initiativ och hjälper ledningen att driva olika frågor inom verksamheten. Du är delaktig i arbetet att samordna och följa upp kontorens arbete mot uppsatta mål, följer resultat och ger återkoppling till cheferna med förslag på åtgärder. En viktig uppgift i ledningsarbetet som du hjälper cheferna med är att följa upp verksamheten genom att ta fram uppgifter från olika system, paketera dessa och göra analyser. En viktig uppgift är också att ha fokus på utveckling av verksamheten.

Du är behjälplig i samarbetet med externa intressenter både operativt och mer strategiskt på lång sikt. Du ser vad som gagnar helheten i situationer med många intresseinriktningar och flera parallella uppdrag och projekt. I det arbetet blir du en kontaktyta för både det interna arbetet såväl som det externa. Du har en positiv inställning, engagemang, lust och vilja att bidra till att vidareutveckla en verksamhet som befinner sig i kontinuerlig förändring/utveckling.

Vi vill att du ska vara en god företrädare för myndigheten, såväl inom som utom organisationen. Arbetsförmedlingen är mitt uppe i ett stort förändringsarbete. Vi har en tydlig ambition att gå från ett topp- och detaljstyrt ledarskap till ett mer involverande, där vi tar tillvara på medarbetarnas erfarenheter och kompetens. Vi arbetar också med kunddriven verksamhetsutveckling, det innebär att vi lyssnar på vad våra kunder har att säga. Vi tror att delaktighet skapar större engagemang och att detta är en förutsättning för framgång, trivsel och arbetsglädje.

Kvalifikationer:

- Högskoleutbildning, gärna med inriktning mot organisation, ekonomi, ledarskap, statsvetenskap eller vad som kan betecknas vara motsvarande utbildning.

- Generalistkompetens med bred kunskap om och god erfarenhet gärna av Arbetsförmedlingens verksamhet. God kunskap om regelverk och uppdrag. Kunskap och erfarenhet av styrning, ledning samt mål- och resultatuppföljning. Dokumenterat goda kunskaper om/av organisation, samordning, uppföljning och verksamhetsstyrning som du skaffat dig genom utbildning och/eller erfarenheter.

- Du bör ha ett helhetsperspektiv på verksamheten, kunna sätta in situationer i ett större sammanhang. God analytisk och strategisk förmåga. Mycket god förmåga att bygga relationer, dels inom organisationen, dels extern samverkan. Du har förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat och har ett kvalitetsorienterat förhållningssätt. Pedagogisk kompetens är önskvärd. Du bör också ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt.

- Du skall ha B-körkort

- Meriterande om du genomgått Arbetsförmedlingens interna BAS- utbildning och gärna har flera års erfarenhet av arbete vid arbetsförmedlingen.

Verksamhetssamordnarna fungerar som ett nära stöd till ledningen och relationen bygger därmed till stor del på förtroende och tillit. Stor vikt kommer därmed att läggas på personlig lämplighet.

Övrigt: Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Gävle. Provanställning om sex månader tillämpas om du inte redan har en tillsvidareanställning inom myndigheten. Resor ingår i tjänsten.

Välkommen med din ansökan, märkt diarienummer Af-2015/332699 senast den 19 juli. Ansök genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet och vad du vill åstadkomma. I processen kan screeningtest komma att användas.

Intervjuer kommer att genomföras v.35

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Norrköping

Arbetsförmedlare till Norrköping

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Motala

Arbetsförmedlare till Motala

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Linköping

Arbetsförmedlare till Linköping

25 november 2024

Arbetsmarknadssekreterare

Arbetsmarknadssekreterare

25 november 2024