Verksamhetssamordnare Arbetsförmedlingen Avdelningen Arbetssökande

Arbetsbeskrivning

Af Direkt effektiviserar matchningen på arbetsmarknaden genom attraktiva digitala tjänster för arbetsgivare och personer som vill hitta jobb eller byta spår. Vi kompletterar med en personlig service med hög tillgänglighet via telefon, chatt, video och mejl. Vi är pådrivande och inbjudande internt och externt för att tillsammans med andra aktörer digitalisera och effektivisera matchning och vägledning på arbetsmarknaden. Verksamheten är organiserad nationellt och koncentrerad till ett antal orter som servar hela landet via gemensamma kanalerna; självservice, telefon, chatt video och mejl. Nu söker vi en verksamhetssamordnare till en miljö med stort fokus på digital utveckling. Är du rätt person att vara med och utveckla avdelningen arbetssökande?

Arbetsuppgifter

Den primära uppgiften är att samordna, styra och följa upp verksamheten både ur ett operativt och strategiskt perspektiv. Du kommer också att arbeta med att bereda ärenden och ta fram beslutsunderlag, ta fram underlag till och skriva remissvar och återrapporteringar och att genomföra kvalificerade uppdrag samt driva utveckling-och förändringsarbete.

Du ingår i avdelningens stab och kommer arbeta tillsammans med kollegor, där vår primära uppgift är att vara ett stöd och en resurs till avdelningschefen.

Du arbetar med interna systemstöd som t.ex. statistik och analys, där du identifierar utvecklingsområden och bistår med analys och förslag till åtgärder. Du medverkar också i uppföljningar och resultatdialoger samt att du i din roll bistår chefen i kontakter med interna och externa samverkanspartners.

 Kvalifikationer



Högskole- /Universitetsutbildning med inriktning mot organisation, ekonomi, ledarskap, statsvetenskap eller vad som kan betecknas vara motsvarande utbildning.



Du har erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet, gärna från arbete i stab och/eller ledningsfunktion



God kunskap om regelverk och uppdrag.



Dokumenterat goda kunskaper om/av organisation, samordning, uppföljning och verksamhetsstyrning som du skaffat dig genom utbildning och/eller erfarenheter.



Mycket god förmåga att bygga relationer både inom organisationen men även med externa samverkanspartners.



Erfarenhet av att leda arbetsmöten, workshops och liknande samverkansformer



Du har god mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.



Dokumenterat god förmåga att självständigt driva och genomföra eget arbete och ha eget leveransansvar.



Erfarenhet av att driva förändringsledning



Meriterande



Generalistkompetens med bred kunskap om och god erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet.



Erfarenheter av att hantera remisser och uppdrag inom arbetsförmedlingen eller annan statlig verksamhet



Pedagogisk kompetens.



Erfarenhet av utredningsarbete och projektledning.



Ha förmåga att samarbeta effektivt i det närmaste arbetslaget



 

Som verksamhetssamordnare har du god analytisk och strategisk förmåga, en vana av att arbeta mål- och resultatorienterat och har ett kvalitetsorienterat förhållningssätt.

Verksamhetssamordnarna fungerar som ett nära stöd till ledningen och relationen bygger därmed till stor del på förtroende och tillit. Stor vikt kommer därför att läggas på personlig lämplighet.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här är här av rätt anledning och vill göra en insats.

Övrigt: Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm.

Ansökan: Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2018/0040 5696 senast 180918. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 september 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024