OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handikappomsorgen är en del av vård- och omsorgsförvaltningen och ansvarar för stöd till personer med funktionsnedsättning som omfattas av LSS (Lag om Stöd och Service till vissa funktionshindrade). Syftet med stödet är att man ska kunna leva som andra med full delaktighet i samhället. Det kan handla om ett boende, daglig verksamhet, eller stöd av en personlig assistent. Daglig verksamhet: Det finns ett femtontal olika dagliga verksamheter, alltifrån cafesysslor till sinnesstimulering. Där träffar man andra, får stimulans och möjligheter att utvecklas. ARBETSUPPGIFTER Inom daglig verksamhet arbetar två verksamhetssamordnare med frågor riktade mot de personer som har rätt till stöd enligt LSS. En av dem kommer att gå i pension och vi söker hennes efterträdare. I vår verksamhet har en del sin dagliga sysselsättning på en arbetsplats utanför vår enhet. Vi har regelbundet kontakt med dessa arbetsplatser och söker ständigt nya. Arbetsuppgifter är exempelvis samverkan med andra aktörer, dokumentation, kartlägga ansökningar, uppföljning, informationsspridning och utveckling av verksamheten. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen från exempelvis socialomsorg, arbetsterapeut eller med fördjupning inom något beteendevetenskapligt ämne. Du behöver vara utåtriktad, kontaktskapande, självständig och drivande med en god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift för att lyckas i denna roll. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91