OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?
Verket i Avesta är ett besöksmål i en unik hyttanläggning från 1870-talet. I Verket finns ett industrihistorisk museimiljö, permanenta konstinstallationer, en modern pedagogisk miljö för kreativt lärande inom teknik och matematik, historia och konst. Här bedrivs en omfattande visningsverksamhet för skolor och grupper, evenemang, konferenser, möten, kurser och utställningar. Varje år lockas mängder av besökare bland annat till samtidskonstutställningen Avesta Art och Tomtemarknaden - Verkets julmarknad. Trivs du i en roll som spindeln i nätet och drivs av att skapa de bästa förutsättningar för att planera och genomföra små och stora evenemang så de blir lika fina upplevelser för deltagare och medverkande som för personal? Strålande! Vi utlyser en ny tjänst som verksamhetssamordnare.
ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetssamordnare har övergripande ansvar för Verkets besöksmottagning, butik och café. Beställningar och inköp.
Ekonomisk administration (fakturahantering, kontering, kassaredovisning, statistikinsamling). Resursplanering av guider
och säsongspersonal och samordning av pedagogernas många olika program.
En viktig del i arbetet är att tillsammans med verksamhetsledaren och andra medarbetare planera och genomföra konstoch kulturevenemang, museiverksamhet, visningar, möten och konferenser, marknader, utställningar. Du kommer att ha
en viktig roll med extern besöks- och marknadskommunikation. Det innebär många kontakter och möten med både
medverkande, besökare och personal. För att lyckas med detta behöver du vara lyhörd och tydlig i kommunikation muntligt
och i text.
Tillsammans med Verkets personalgrupp arbetar Du även praktiskt med genomförande av alla typer av evenemang och
verksamheter i Verket. Du tycker om att ha många kontakter med olika typer av människor, omväxlande arbetsuppgifter
och tidvis högt tempo. Service kommer naturligt för dig.
Du är aktiv, räds inte att arbeta med praktiska förberedelser inför, liksom avetablering vid konserter, evenemang och
konferenser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet av att koordinera kulturevenemang till exempel konserter eller
konstutställningar eller andra arrangemang, från planering till genomförande.
Du har eftergymnasial utbildning, gärna högskoleutbildning, inom för tjänsten relevant område till exempel
besöksnäring/turism, marknadsföring eller ekonomi.
Meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av digitala verktyg för bokning, har arbetat med marknadsföring,
schemaläggning.
Erfarenhet från museiverksamhet är meriterande.
Det är vidare meriterande om du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Åke Everbrand
0226-645175
Inger Mathsson, kulturkansli
0226-645181
Bibliotekarie Katarina Franzen
0226-645452
VISION Pratima Åslund
0226-645102
Bildningschef Fredrik Juthman
tf Kulturchef Kenneth Linder
0226-64 51 77
Filialföreståndare Horndal Therese Hedberg
0226-64 59 65, 0226- 64 51 86
Kultur & Fritidschef Ing-Marie Pettersson-Jensen
0226-64 51 75
Föreståndare Fritid Jonas Pettersson
0226-645593
Fritidschef Georgios Nielsen
0226-645144