OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Förvaltningsavdelningen ansvarar för ekonomi, upphandling och inköp, lokalförsörjning och säkerhet samt hållbarhet i myndigheten.
Det är en nationell avdelning med drygt 400 medarbetare.
Vi söker nu en verksamhetssamordnare till en miljö med fokus på användarorientering, hur vi digitaliserar våra flöden samt skapar en modern och hållbar Förvaltningsavdelning. Är du rätt person att vara med och utveckla avdelningen?
Arbetsuppgifter
Den primära uppgiften är att vara en resurs åt avdelningschefen i arbetet med att planera, samordna, styra, analysera och följa upp verksamheten både ur ett operativt och strategiskt perspektiv. Du kommer också att arbeta med att bereda ärenden och ta fram beslutsunderlag, ta fram underlag till och skriva remissvar och rapporter samt genomföra kvalificerade utredningsuppdrag.
Verksamhetssamordnarna fungerar som ett nära stöd till ledningen och relationen bygger därmed till stor del på förtroende och tillit. Stor vikt kommer därför att läggas på personlig lämplighet.
Du arbetar med interna systemstöd som t.ex. statistik och analys, där du identifierar utvecklingsområden och bistår med analys och förslag till åtgärder. Du medverkar också i uppföljningar och resultatdialoger samt att du i din roll bistår chefen i kontakter med interna och externa samverkanspartners.
Du initierar och driver förändringar ur ett helhetsperspektiv mot en mer digitaliserad organisation och förstår verksamhetslogiken för att kunna bedöma om verksamheten går mot uppsatta mål och nyttor.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med inriktning mot organisation, ekonomi, ledarskap, statsvetenskap eller vad som kan betecknas vara motsvarande utbildning.
- Dokumenterat goda kunskaper om/av organisation, samordning, analyser, uppföljning och verksamhetsstyrning som du skaffat dig genom utbildning och/eller erfarenheter.
- Mycket god förmåga att bygga relationer både inom organisationen men även med externa samverkanspartners.
- Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som verksamhetssamordnare har du god analytisk och strategisk förmåga, en vana av att arbeta mål- och resultatorienterat och har ett kvalitetsorienterat förhållningssätt.
Meriterande
- Erfarenhet av utredningsarbete och projektledning
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling och att utveckla verksamhetslogik mot en mer digitaliserad organisation
- Erfarenhet av att hålla workshops och ledningsseminarier
- Generalistkompetens med bred kunskap om och god erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2020/0038 4495 senast 7 september 2020. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Övrigt
Vi sitter på Elektrogatan, Solna och har ett aktivitetsbaserat kontor.
Tillträde enligt överenskommelse. För dig som inte är tillsvidareanställd i myndigheten tillämpas sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Kontaktpersoner
Viktoria Byback, Stabschef Förvaltningsavd, 010-488 39 11
Ulf Törnkvist, Seko 010-487 04 46
Peter Eriksson, ST/OFR 010-486 84 41
Liljana Talveska, Saco 010-487 02 15
Annika Nordström, HR-partner 010-488 52 40
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.