OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ansvara Arbetsmarknadsdepartementets övergripande verksamhetsplanering, uppföljning och intern styrning och dess utveckling?
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som verksamhetssamordnare på Sekretariatet för verksamhetsstöd på Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar du för samordningen av flera centrala processer, som övergripande verksamhetsplanering, uppföljning och intern styrning. Vidare innebär arbetet att planera, stödja, kvalitetssäkra och utveckla departementets arbete med styrningen av de myndigheter som sorterar under departementet. Du arbetar nära departementets budgetsamordnare och controller. I ditt arbete ingår att sammanställa, analysera och bereda olika typer underlag. Tillsammans med administrativa chefen och kollegor bedriver du utvecklingsarbete. Ditt arbete sker också i nära samarbete med sakenheterna, övriga funktioner inom departementet och politisk ledning, samt med övriga delar av Regeringskansliet.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller statskunskap eller annat relevant område. Du har några års erfarenhet av statlig styrning och myndighetsstyrning. Har du dessutom erfarenhet av myndighetsstyrning inom Regeringskansliet är det meriterande. Du har drivit utvecklingsarbete och vet hur man skapar system för samordning och samverkan. Dina kunskaper om statsförvaltningen är goda.
Dina egenskaper
För att passa för rollen och trivas hos oss behöver du ha förmågan att arbeta strategiskt och analytiskt med ett helhetsperspektiv. Som samordnande handläggare för myndighetsstyrning behöver din samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda relationer vara god. Du trivs med att ta initiativ och att ta ansvar för och driva dina frågor självgående, samtidigt som du har god samordningsförmåga. Att arbeta strukturerat och noggrant är en självklarhet för dig. Du är även flexibel och kan hantera många arbetsuppgifter parallellt. Din kommunikationsförmåga är god och du behärskar att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Övrigt
Anställningen är ett vikariat längst till och med den 25 maj 2026. Tillträde enligt överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad och vill veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta administrativ chef Jessica Bylund på 08-405 41 15. Du är också välkommen att kontakta HR-ansvarig Sophia Blåvall på 08-405 46 24. Fackliga kontaktpersoner är Monir Dastserri för Saco och Aurora Lewén för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18 november 2024.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för integrationsfrågor, arbetet mot utanförskap och arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män. Dessutom ansvarar departementet för arbetet för mänskliga rättigheter på nationell nivå, att stärka hbtqi-personers rättigheter samt arbetet mot rasism och diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35