OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att växa med en hel stad och ta på dig mycket ansvar i en roll med många kontaktytor? Nu letar vi nämligen både på land och i vatten efter en verksamhetssamordnare som ska hjälpa Södertälje hamn ro varor iland. Vågar vi välja varandra?
Så här säger Patrik Rotkvist, rekryterande chef om rollen: Rollen som verksamhetssamordnare är en roll med mycket ansvar. Ansvar för att följa upp arbetsmiljöfrågor och arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). Ansvar för brandfarliga varor och brandskyddsansvarig. Det är också en roll med mycket interna som externa kontakter. Du kommer att ha möten med Trafikverket, Sjöfartsverket, Arbetsmiljöverket, Kustbevakningen, Polisen och många fler.
Arbetsuppgifter och ansvar Här väntar en spännande tjänst på dig och som nämnt ovan är ansvarsområdena många och viktiga. Inte minst brandskyddsansvaret. Du kommer att driva en skyddskommitté och anordna skyddsronder i hamnen och utföra praktiska övningar enligt tillstånd och myndigheters krav. Beroende på profil på ansökande kommer denna tjänst även att arbeta med säkerhetsfrågor, miljö och kemikaliehantering. Du behöver ett förutseende sinne i arbetet kring arbetsmiljöfrågor, och kunna agera efter risker och sannolikhet. Som verksamhetssamordnare är du dessutom support för ansvarig för Bränslehamnen och Järnvägen inom Södertälje Hamn, där tillstånd/tillsynsfrågor hanteras mot myndigheter. Hos oss får du ett omväxande jobb i en verksamhet där det är full fart –vi har alltid kunden och affären i fokus.
Vi är Södertälje Hamn Med ett unikt geografiskt läge och erkänt bra service till kunderna, tar Södertälje Hamn hand om all hamn-, stuveri- och terminalverksamhet i vår region. Idag är vi 50 medarbetare som tillsammans sätter kunden i fokus. Dessutom vågar vi säga att vi har Södertäljes bästa utsikt från vår arbetsplats.
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! Vi vill att du har minst relevant gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av att ha arbetat med någon av ovan nämnda arbetsuppgifter för den här rollen. Du behöver vara lösningsorienterad, noggrann, ordningsam och pedagogisk, och ha god social kompetens. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet samt B-körkort är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med SAM och olika myndighetsfrågor och att kunna driva projekt och förändringsarbete från ax till limpa.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 2021-11-26.
Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Patrik Rotkvist 070 946 3805. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Daniel Dietmann HR-strateg daniel.dietmann@telge.se. Fackliga företrädare är Richard Bohman, 070-832 9768, Unionen, Johan Olsson, 076 885 30 61, Svenska Hamnarbetarförbundet och Patrik Sundström, 073 983 88 20, Transportarbetareförbundet.
Våga välja Telge Våga välja Telge! Hos oss får du ett utvecklande arbete i expansiva Södertälje kommun, där 100 000 invånare väntar på att du ska göra skillnad i deras vardag. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, ett ledarskap som utmanar med omtanke, lean-tänk och bra förmåner är andra saker som väntar på dig, i en koncern med högt i tak och mångfald så att idéer och människor har plats att växa.
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert TIngvall
+46 855022242