OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Astagården AB startades 1956 av de båda ägarnas mor och har sedan dess drivits i familjens regi. De båda sönerna äger idag fyra bolag med bostäder med stöd och service för personer med psykiska funktionsnedsättningar (psykoser, schizofreni men även bipolära diagnoser) i åldrarna 25-75 år. Sedan den 1 januari 2021 bytte hela koncernen namn till AvAsta. Verksamheterna är: . Astagården AB, Djurgårdsgatan AB, Kvillebäcken AB och Stallbacken AB. Verksamheterna leds av en verksamhetschef med understöd av samordnare i varje verksamhet. Verksamheterna har tillstånd för sina verksamheter från Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Bolagen har även ramavtal. Våra fem kärnvärden är: kvalitet, kompetens, engagemang, glädje och omtanke. Dessa fungerar som riktlinjer för allt vi gör, för hur vi förhåller oss till varandra, personal och boenden.
AvAsta Stallbacken är en servicebostad enligt LSS och består av totalt 15 lägenheter. Boendet ligger i ett modernt och spännande bostadsområde där en trädallé avskärmar Åby-travbana från boendet. Målgruppen är vuxna personer med psykiska funktionsnedsättningar som omfattas av personkrets 3 (LSS) samt personer med lindrig till måttlig utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd, som omfattas av personkrets 1 (LSS) och som därutöver har en psykisk funktionsnedsättning. Boendet öppnade 2018 och var då helt nybyggt. Samtliga 15 lägenheter är samlade i bottenplan på två huskroppar. De två husen ramar in en gemensam lättillgänglig innergård dit de flesta lägenheter har direkt tillgång. Boendet är väl integrerat med det “vanliga” lägenhetsbeståndet i huset och ger därav en icke-institutionell känsla. Målet när boendet planerades var att skapa förutsättningar för både samhörighet och ett självständigt liv.
Som samordnare jobbar du både i verksamheten och administrativt. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang, skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du ger förutsättningar för din arbetsgrupp att bibehålla goda relationer med verksamhetens boende och anhöriga. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen.
Du har utbildning som specialistundersköterska inom psykiatri, stödpedagog eller annan relevant utbildning inom vård och omsorg. Du har även arbetat några år inom verksamhetsområdet och har god kännedom om målgruppen.
Du drivs av möjligheten att vara med och utveckla en verksamhet som gör skillnad för människor som behöver stöd och omsorg. I nära samarbete med och på uppdrag av verksamhetschef arbeta aktivt med att verksamheten utförs enligt gällande lagar och socialnämndens fastställda mål. Du samordnar och organiserar den löpande verksamheten. Detta inkluderar personalplanering och introduktion, se till att gällande IT-system fungerar för personalen samt att genomförandeplanerna utförs. Du tycker om att dokumentera via dator, laga mat samt hitta på saker som förgyller tillvaron för de boende. Du samarbetar och understödjer verksamhetschef i personal-och arbetsmiljöfrågor.
Välkommen in med din ansökan.