Verksamhetssamordnare till Daglig Verksamhet

Verksamhetssamordnare till Daglig Verksamhet

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Verksamhetssamordnare Daglig Verksamhet
Inom Omsorgen för funktionsnedsatta gör vi skillnad för människor varje dag och vårt mål är att aktivera och motivera personer med någon form av funktionsnedsättning.

Daglig verksamhet är en av tio insatser i lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Enligt LSS kan personer som tillhör lagens personkrets 1 och 2 ha rätt till daglig verksamhet. Insatsen riktar sig till personer i yrkesverksam ålder som saknar förvärvsarbete och inte utbildar sig.
Den dagliga verksamheten kan utformas på olika sätt. Verksamheten ska främja jämlikhet i levnadsvillkor och delaktighet i samhället. Den enskilde ska erbjudas stimulans, utveckling, meningsfullhet och gemenskap efter intresse och önskemål.

Vill du anta utmaningen att jobba hos oss, i en ny spännande roll!
Vi söker två Verksamhetssamordnare, där du tillsammans med oss, kollegor och chefer, utvecklar arbetet och stödet inom Daglig Verksamhet.

Arbetsuppgifter
Som Verksamhetsanordnare kommer din uppgift vara att kartlägga och genomföra intresse- och behovsbedömningar av de personer som är beviljade insats inom Daglig verksamhet. Detta innefattar att även göra uppföljningar av placeringar inom daglig verksamhet där anpassning alternativ byte av verksamhet kan bli aktuellt. Detta innefattas av att informera, kartlägga, samordna och följa upp starten för personer som bedömts redo för stegvis utveckling mot intern och extern sysselsättning. Samverka med gymnasieskolan kring de studenter som kommer att ansöka om daglig verksamhet och delta i möten. Vidare ingår att samverka med andra aktörer inom och utom Daglig verksamhet såsom deltagarnas företrädare och anhöriga.

Arbetet innefattas även av att göra stödbehovsmätningar för att säkerställa att verksamheterna är rätt bemannande utifrån brukarnas behov. Andra administrativa uppgifter såsom att ta fram statistik/underlag inför chefers beslutsfattande kommer också ingå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en adekvat högskoleexamen från socialpedagogiska programmet, socionomprogrammet, beteendevetenskapligt programmet eller annan högskoleutbildning som kan bedömas som likvärdig. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en liknande roll och att du har god kunskap om målgruppen samt lagstiftningen kring LSS. Du har även god kompetens kring social dokumentation, är bekväm med att arbeta i olika dataprogram/system och har god förmåga att kommunicera på svenska såväl i tal som i skrift. B-körkort är starkt meriterande.

För att lyckas i denna roll ser vi att du är trygg i dig själv och bekväm med att vägleda och ta beslut. Du är samtidigt ödmjuk och relationsskapande och trivs med många kontaktytor och växlande arbetsuppgifter. Du har ett flexibelt förhållningssätt gentemot deltagare och verksamheternas behov och är lugn och kreativ i de situationer då förutsättningarna förändras. Du är en bärare av vår värdegrund och det socialpedagogiska arbetssättet.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsinformation
2 tillsvidaretjänster, start januari 2023 eller enligt överenskommelse
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden

För att arbeta hos oss behöver du uppvisa ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. I samband med att du fyller i din ansökan, beställer du ett registerutdrag från polisens belastningsregister. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget, så beställ det i tid för att rekryteringsprocessen inte skall fördröjas, utdraget skickas hem till dig. Du hittar det på denna sida: Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se) 

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!


Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.


Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Stödpedagog

Stödpedagog

22 november 2024

Stödpedagog till bostad med särskild service

Stödpedagog till bostad med särskild service

21 november 2024

Stödpedagog grupp och servicebostäder inom LSS

Stödpedagog grupp och servicebostäder inom LSS

21 november 2024