OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Enheten gatudrift ansvarar för barmarksrenhållning och vinterväghållning av stadens gatumark.
Vi består idag av en enhetschef, 10 driftingenjörer, verksamhetssamordnare, avtalsförvaltare, jurist, avtalshandläggare samt en systemförvaltare. Vi ansvarar för planering, utformning och uppföljning av driftkontrakt. Merparten av verksamheten är utlagd på entreprenad, vilket ställer krav på samverkan såväl externt som internt. Verksamheten är mycket utåtriktad och innefattar dagliga kontakter med entreprenörer, andra förvaltningar, verksamheter samt media. På gatudriftenheten värderar vi kunskap, engagemang och samarbete högt.
Nu när en kollega har valt att gå vidare söker vi en ny verksamhetssamordnare.
Arbetsbeskrivning
I rollen som verksamhetssamordnare kommer du:
- ansvara för att utveckla gemensamma arbetssätt och processer.
- implementera nya arbetssätt och processer
- agera som processledare för ett antal enhets- eller avdelningsövergripande processer
- leda projekt inom verksamhetsutveckling
- leda och hålla workshops samt möten av olika slag
- schemalägga och planera systematiska kontroller och stötta kontrollanterna i deras arbete med fokus på vinter och barmarkskontroller.
- skriva tjänsteutlåtande och ta fram underlag till politiken
- stötta enhetschefen och agera bollplank gentemot dina kollegor och konsulter i verksamhetsfrågor och med ekonomiuppföljning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta med processutveckling ur ett verksamhetsperspektiv samt erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning.
Det är meriterande om du har erfarenhet från driftverksamhet.
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du gillar att arbeta mot mål och fokuserar på att få goda resultat. Du är konsultativ, driven och du tar gärna rollen som bollplank till dina kollegor i olika ärenden. Du är strukturerad och kan hantera frågor på detaljnivå men ändå se betydelsen för helheten. Du har en hög samarbetsförmåga och är tydlig i din kommunikation.
Övrigt
Provanställning kan tillämpas.
Denna intervjuprocess kommer innehålla två intervjusteg och om du går vidare efter den första intervjun kommer vi också att genomföra arbetspsykologiska tester i processen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Nilsson
08 - 50826281
HR
08 - 508 27 200
Jessica Colbro, HR-konsult
0850811737
Johanna Karlsson, Utvecklingschef Trafik Stockholm
0850826045
Tove Nilsson
0850826281
Susanne Holm, enhetschef
0850826096, susanne.sh.holm@stockholm.se
Krister Mandorff / enhetschef
0850826296
Jenny Lins
0850811729
Susanne Holm
0850826096
Tove Nilsson Enhetschef
0850826281