Verksamhetssamordnare till Internservice inom Avdelningen Infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Inom sektionen arbetar 8 vaktmästare, 1 internservicespecialist, och 4 konferensvärdinnor, samt 1 chef. På Arbetsförmedlingens huvudkontor arbeta ca 1200 personer fördelade på 3 adresser, Hälsingegatan 38, 40 och Norra stationsgatan 61. På Strandbergsgatan 61 har vi Arbetsförmedlingens utbildningslokaler där vi bedriver internutbildning. Här har sektionen 2 konferensvärdinnor och en vaktmästare som jobbar.

Omfattning 100%


Arbetet innebär bl. a att vara ett stöd till sektionschefen, i strategiska utvecklingsfrågor för Internservice. Inom några år flyttar vi till nya mer ändamålsenliga lokaler och vi behöver ligga i framkant och rusta oss redan nu för att kunna ge det stöd och service som kollegorna på huvudkontoret kommer att behöva. Särskilt betoning kommer att ligga på utvecklingsarbete för att digitalisera flera av våra leveranser bl.a. vår posthantering som idag sköts helt manuellt. Arbetsuppgifterna innebär att kunna hantera olika typer av teknisk utrustning som finns i våra konferenslokaler och även hålla utbildningar om hantering av dessa. Sektionen använder sig av ett ärendehanteringssystem för administrera inkommande ärenden och i arbetsuppgifterna ingår att hantera dessa och fördela till rätt instans för åtgärd. I rollen ingår också att vara beställare av produkter i ekonomisystemet samt skriva rekvisitioner. En mängd andra arbetsuppgifter ligger också i rollen som tex. vaktmästeriuppgifter (posthantering, mindre flyttar, byta toner i kopiatorer mm) operativ lås och larmhantering, samt kunna bistå med alla förekommande sysslor inom konferensservice. Överhuvudtaget inte vara rädd för ”att hugga i” där det behövs göras något – allt för att vi ska kunna ge kunden så god service som möjligt till våra kollegor på Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Kvalifikationer


• Lägst 3-årig gymnasieutbildning
• Dokumenterad erfarenhet av att digitalisera manuella leveranser och flöden inom olika områden på arbetsplatser med intern service
• Mycket god datorvana och är en van användare av officepaketet
• Mycket goda kunskaper i olika tekniska system t.ex Raindance, SSM, Skype
• Kunskap inom teknisk utrustning som förekommer på konferenser och videomöten tex Skype
• Kunskap inom LOU
• Arbetet innebär kunskap och mycket god kännedom om Arbetsförmedlingen och framförallt huvudkontorets olika uppdrag
• Mycket god serviceförmåga gärna från offentlig verksamhet

Personliga egenskaper



Du ska ha lätt för att bygga och bevara goda relationer både internt men också externt och ha lätt för att samarbeta



Mycket goda kunskaper att arbeta självständigt men också i grupp



Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift



Du är noggrann och bra på att planera och strukturera ditt arbete



Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde är enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, vilken ska vara inkommen senast den 19 oktober vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Du får besvara ett antal urvalsfrågor.  Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt personligt brev. #LI-post

Kontaktpersoner

Sektionschef Annette Wahrby, 010-4870590
HR-partner Kristina Kumbrant 010-4865826

Fackliga företrädare: Peter Eriksson ST 010-4868441
Andreas Deniz Saco 010-4862198
Ulf Thörnkvist Seko, 010-4870446
 

%MCEPASTEBIN%


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024