Verksamhetssamordnare till Kronoberg Blekinge

Verksamhetssamordnare till Kronoberg Blekinge

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enheten består av ca 250 medarbetare fördelat på 13 sektioner.

Vi har medarbetare på våra kontor i Växjö, Ljungby, Karlskrona och Karlshamn.

Nu söker vi dig som vill axla en spännande roll som verksamhetssamordnare på vår enhet!

Är du genuint nyfiken på vad som driver verksamheten framåt och hur vi bäst genererar nytta för våra kunder? Är du intresserad av att följa upp verksamheten både ur ett operativt och strategiskt perspektiv? Gillar du både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många kontaktytor? Är du pedagogisk, tydlig och lyhörd i ditt sätt att kommunicera och inspirerar andra till engagemang och ansvarstagande? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetssamordnare bidrar du med stöd till enhetschefen och ledningsgruppen i styrning av verksamheten samt identifierar och analyserar utvecklingsområden. Du är en resurs för ledningsgruppen i dess arbete med att samordna, strukturera och följa upp verksamheten både ur ett operativt och strategiskt perspektiv. Du ansvarar för att stötta cheferna i det dagliga arbetet genom att bistå med statistik och analyser och följa upp mål och resultat. I rollen är personliga kontakter, möten och nätverk ett viktigt inslag i arbetsuppgifterna. Arbetet ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och förmågan att prioritera och planera arbetsuppgifter är av stor betydelse liksom att leda projekt och ta ansvar för att slutföra och leverera uppdrag i tid. Du arbetar mål- och resultatorienterat och tar initiativ till aktiviteter som gör att mål kan nås. I ditt arbete har du en god analytisk förmåga.

För att utreda hur verksamheten fungerar och för att genomföra förändringar är det viktigt att du kan knyta kontakter och samarbeta med andra inom och utanför myndigheten.

 

Grundläggande krav för tjänsten
- Högskoleutbildning om 180 hp (120 poäng enligt tidigare system) alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Genomgått Arbetsförmedlingens interna grundutbildning och har minst ett års erfarenhet av arbete vid Arbetsförmedlingen.
- Goda kunskaper och erfarenhet av att omsätta statistiska underlag till analyser och presentationer.
- Goda kunskaper och erfarenhet av att utbilda och förklara slutsatserna från siffrorna.
- Goda kunskaper om samhälls- och arbetsmarknadsfrågor.
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i Excel och PowerPoint.

 

Övriga meriter för tjänsten
- Arbete som inneburit samordning, ledning och styrning samt verksamhetsuppföljning. Det kan t.ex. innebära dokumenterade erfarenheter som projektledare, chef, samordnare eller liknande arbetsuppgifter internt eller externt.
- Erfarenhet av att leda arbetsmöten, workshops och liknande mötesformer.
- Erfarenhet av att arbeta med flödesbeskrivningar och Arbetsförmedlingens processer.
- Erfarenhet av att samverka med externa samarbetspartners.

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Möjlighet till att jobba på distans till viss del finns. Placeringsorten är Växjö.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-06-14. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024