Verksamhetssamordnare till teknik- och fastighet

Verksamhetssamordnare till teknik- och fastighet

Arbetsbeskrivning

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad!

Samhälle och serviceförvaltningen arbetar efter ett tillitsbaserat ledarskap där styrning, kultur och arbetssätt fokuserar på en tilltro till de anställdas kunskap, omdöme och vilja att utföra ett bra arbete och möta medborgarnas behov. På förvaltningen arbetar vi aktivt med att stärka lagandan, skapa god arbetsmiljö, minska stress och förbättra våra arbetssätt. Alla medarbetare deltar i detta förbättringsarbete med målsättning att vara ett effektivt och sammansvetsat team som har roligt och utvecklas på jobbet. Hos oss är det viktigt att ha en flexibel arbetsplats där det går att få ihop vardagspusslet. Vi är öppna för att kombinera arbete på kontoret med möjlighet till hemarbete, eget kontor med ergonomiska hjälpmedel och flextidsavtal för att bättre kunna styra sin egen tid. Att få kompetensutvecklas och bredda sig inom verksamhetsområdet är en självklarhet.

Verksamheterna på Teknik- och fastighetsavdelningen jobbar med bygg, drift och service av de kommunägda byggnaderna samt förvaltar de kommunägda fastigheterna. Avdelningen ansvarar också för att vårda och utveckla Karlskogas parker och tätortsnära grönområden, så som parker, grönytor och lekplatser. Här ligger också ansvaret för trafiksäkerhet och trafikövervakning för att skapa en trygg gatumiljö samt underhåll och anläggning av Karlskogas gator och gång och cykelvägar, som innefattar bland annat lagning, asfaltering och omhändertagande av gatubrunnar.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetssamordnare ska du bidra administrativt med att stötta verksamhetschef, enhetschefer, projektledare och tjänstepersoner inom Teknik- och Fastighet, främst inom avtal- och fakturahantering. Övriga administrativa tjänster utefter behov från enheterna inom verksamheten t.ex. framtagande av hyresavtal, agera kontaktperson mellan kommunens verksamheter, hyresgäster/hyresvärdar och kommuninvånare m.m. Du kommer också vara delaktig i olika möten internt och externt efter behov.
Du kommer ha ett nära samarbete med kommunens ekonomiavdelning och du kommer hålla dig uppdaterad om verksamhetens ekonomi genom att vara delaktig vid drift- och investeringsuppföljningar.
Du kommer även ha enklare bokföring samt administrativa uppgifter inom teknik- och fastighet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom områden som arbetsgivaren bedömer lämpliga.

Du har en stark servicekänsla och goda administrativa färdigheter. Du är skicklig på att snabbt sortera och hantera information, tar egna initiativ, är ansvarstagande och har förmågan att bemöta människor på ett sakligt och vänligt sätt. För att lyckas i rollen som verksamhetssamordnare behöver du kunna prioritera och hålla deadlines, arbeta självständigt där du planerar din egen tid.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av bokföring och hantering av hyresavtal samt erfarenhet av arbete i en offentlig organisation.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi har löpande urval och intervjuer i denna rekrytering.

Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024