Verksamhetssamordnare till  VO lokalarbetsmarknad  i Jönköpings län

Verksamhetssamordnare till VO lokalarbetsmarknad i Jönköpings län

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enheten
Arbetsförmedlingen VO lokalarbetsmarknad Jönköpings län består av ca 200 medarbetare fördelade på tre orter och kontor Jönköping, Nässjö och Värnamo.

För oss är det viktigt att vi tillsammans verkar för en inkluderande och lärande arbetsplats. Vi både driver och utvecklar vår verksamhet utifrån ett jämställdhetsperspektiv och med ständiga förbättringar i vardagen. 

Arbetet som verksamhetssamordnare
I nära samarbete med cheferna och övriga verksamhetsamordnare kommer du att bistå enhetschef, ledningsgruppen och enheten med underlag och analyser av verksamheten för att säkerställa effektiv användning av resurser samt utvecklingen mot aktuell målbild. För att kunna göra detta jobbar du med omvärldsbevakning med har kund i fokus. Att samordna information, utveckla metoder och genomföra utbildningsinsatser ingår också som en del av arbetsuppgifterna. Du förväntas vara proaktiv, driva utvecklingsarbete i frågor som handlar om att utveckla och följa upp verksamheten samt ta ansvar för dina ansvarsområden. I rollen är personliga kontakter, möten och nätverk, internt såväl som externt, ett viktigt inslag i arbetsuppgifterna.

Det är alltså två tjänster som verksamhetssamordnare som ska tillsättas tillsvidare, där det i den ena tjänsten ingår ett övergripande ansvar över intern information på arbetsplatsen samt ansvar för utvecklingen av enhetens strategiska kommunikation. I den andra tjänsten kommer ett särskilt ansvar ligga i att stödja enhetschef och ledningsgrupp genom att samordna och analysera verksamhetens styrning, drift och utveckling. Tjänsterna kan komma att utvecklas och förändras beroende på Arbetsförmedlingens uppdrag.

Kvalifikationer
- Har högskoleutbildning om 180 poäng (120 poäng i tidigare system) alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- Genom utbildning och/eller erfarenheter dokumenterat goda kunskaper om/av organisation, samordning, uppföljning, analysarbete och verksamhetsstyrning
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
- Goda datakunskaper i Officepaketet

Meriterande 
- Aktuell erfarenhet från arbete som verksamhetssamordnare i offentlig eller privat sektor
- Aktuell erfarenhet av arbetsnära lärande
- Aktuell erfarenhet av jämställdhetsarbete
- Utbildad eller arbetserfarenhet inom tjänstedesign 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vem är du 

Rollen som verksamhetssamordnare ställer krav på att du har ett helhetsperspektiv på verksamheten och har förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat. 

Du är nyfiken, har ett aktivt intresse för utveckling och tycker om förändringar. Att ha en god analytisk och strategisk förmåga är en förutsättning i arbetet. Det är en fördel om du har erfarenheter som inneburit samordning, ledning och styrning, samt verksamhetsuppföljning. Stor vikt läggs vid flexibilitet, initiativförmåga, lyhördhet, samt den kommunikativa kompetensen. Vi ser att du har goda datorkunskaper främst i Officepaketet, statistik och analys, SharePoint, samt AIS. Rollen bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt också kommer läggas på personlig lämplighet

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Jönköping.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-24.  Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg och betyg som styrker att du uppfyller kraven. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024