Verksamhetssamordnare upphandling

Arbetsbeskrivning

Är du sugen på nya utmaningar och en ny arbetsmiljö? Just nu söker vi en strategisk erfaren upphandlare som vill arbeta med samordning, verksamhetsutveckling och upphandling till enheten för ekonomi och upphandling. Om du brinner för upphandling, utveckling och utmaningar och vill ha en viktig roll i myndighetens upphandlingsfunktion, då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter
Enheten för ekonomi och upphandling har en samordnande, stödjande och kravställande roll i upphandlingsfrågor samt genomför myndighetens upphandlingar. Som upphandlare är du en strategiskt viktig medarbetare i myndighetens inköpsarbete och i utvecklingen av upphandlingsprocessen. Det innebär att du systematiskt och strategiskt arbetar med hela upphandlingsprocessen från att fånga upp verksamhetens behov till förvaltning av tecknade avtal.

Du har en även viktig roll i att leda och genomföra upphandlingar i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) såväl myndighetsövergripande som för olika delar av verksamheten. Du genomför förnyade konkurrensutsättningar och är dessutom bollplank och rådgivare till verksamheten när det gäller enklare avrop och direktupphandlingar. I arbetsuppgifterna ingår också att hålla utbildningar för verksamheten och att ibland även fungera som expertstöd till våra revisorer i deras granskningar.

Vi söker
Vi söker dig med minst gymnasial utbildning samt har mycket goda kunskaper inom LOU. Du har flera års aktuell erfarenhet av relevant kvalificerat arbete som upphandlare inom staten. Du har stor vana av att ta fram upphandlingsdokument av hög kvalitet samt att självständigt genomföra upphandlingar och avrop med förnyad konkurrensutsättning. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av upphandling av kvalificerade konsulttjänster och/eller av upphandling och avrop inom IT-området. Vi ser att du har erfarenhet av utveckling och implementering av processer, rutiner och arbetssätt inom området. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i ett elektroniskt upphandlingsverktyg och avtalsdatabas (Riksrevisionen använder för närvarande Mercell TendSign).

Du har lätt för att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter och är samtidigt flexibel när det dyker upp oväntade frågeställningar. Rollen som verksamhetssamordnare och stöd till verksamheten kräver att du är lösningsorienterad, har god samarbetsförmåga och en god pedagogisk förmåga vid samverkan med andra yrkeskategorier. Du är noggrann och har förmåga att ha flera upphandlingar på gång samtidigt. Det är också viktigt att du är drivande och ser till hela verksamhetens behov. Du är noggrann och utrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar sedan augusti 2020 i ett aktivitetsbaserat kontor på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm med ett rikt utbud av restauranger och butiker samt med närhet till det nya området Hagastaden. Lokalerna är nyrenoverade, ljusa och erbjuder goda möjligheter till såväl tyst arbete som samtal och möten med kollegor.

Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2022-08-12.

Mer information om anställningen
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Anette Bäck, chef för ekonomi och upphandling 073-445 21 80.

Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du på vår webbplats.

Fackliga representanter
Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4155.

Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113.

Om Riksrevisionen 
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksrevisionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Besöksadress

Nybrogatan 55 11490 Stockholm
None

Postadress

Nybrogatan 55
Stockholm, 11490

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024