Verksamhetssekreterare

Verksamhetssekreterare

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde akutsjukvård och internmedicin

Med 8 600 anställda, ca 800 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.

Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.

Vill du möta utmaningar, ha varierande arbetsuppgifter och få möjligheten att växa?
Det kan du få i rollen som verksamhetschefssekreterare hos oss! Du kommer ha en central och ansvarsfull administrativ roll på en övergripande nivå inom vårt verksamhetsområde. Du blir direkt underställd verksamhetschef och kommer att ingå i ett mindre team som har i uppdrag att stödja verksamheten på en övergripande nivå.

Vår verksamhet
Verksamhetsområde akutsjukvård och internmedicin är ett verksamhetsområde under snabb utveckling och förändring och har idag cirka 400 medarbetare. Arbetet omfattar prioritering, diagnostik och behandling av patienter med olika akuta sjukdomstillstånd. Inom verksamheten finns akutmottagningen, intermediärvård, diagnosavdelning, akutsjukvårdsavdelning, medicinavdelning och medicinmottagning.

Ditt uppdrag
Dina arbetsuppgifter ställer stora krav på strukturell förmåga och består bl.a. av att boka möten och resor, synkronisera mötestider, hantera fakturor samt delta i olika möten. Du skickar kallelser, förbereder underlag, korrekturläser, gör presentationer, skriver mötesanteckningar och samverkansprotokoll. Du diarieför dokument och håller verksamhetens webbsidor och våra övriga digitala samarbetsytor uppdaterade.

Verksamheten har ett stort utbildningsuppdrag vilket innebär ett nära samarbete med våra studierektorer som behöver administrativt stöd för att skriva överenskommelser, anställningsunderlag och annan administration i samband med rekrytering mm. Andra arbetsuppgifter kan komma att bli aktuella utifrån verksamhetsområdets behov och utifrån dina erfarenheter och kunskaper.

Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom administration eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet av arbete som sekreterare och då gärna kvalificerat chefs- och ledningsstöd inom större organisationer.

Du formulerar dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Du har en mycket god datavana och arbetar obehindrat med Outlook och i SharePoint och du känner dig bekväm med att skriva olika typer av dokument, som agendor, protokoll och att skapa presentationer i Office 365.

Din kompetens
Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat sätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och inom överenskomna tidsramar. Då vår verksamhet präglas av ett högt tempo och där förutsättningarna snabbt kan förändras bör du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar.

Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du kommer bli en viktig del i ett mindre team som tillsammans arbetar för att ge ett administrativt stöd, vilket ställer krav på din förmåga att arbeta bra med andra människor, att du är prestigelös och lyhörd och mån om att lösa eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

Det är viktigt att vi hittar rätt person för rollen så vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning om högst sex månader kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Verksamhetschef Anette Skoglund 018-611 11 64 (semester v.26-29)
Facklig kontaktperson, nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och kallelse till intervjuer beräknas påbörjas från vecka 30. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

5 november 2024