OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet?
Svenska kraftnät söker nu dig som vill jobba som verksamhetsspecialist för ett av våra IT-system inom projektorganisationen. Du kommer att arbeta på division Nät som ansvarar för utveckling och förvaltning av transmissionsnätet och därmed sitta nära användarna av systemet.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Om tjänsten
Rollen innebär ansvar för att samla behov från interna användare och omformulera dessa till tekniska funktionsförbättringar till vår externa systemleverantör. Du tar ett helhetsansvar för framdriften av detta utvecklingsarbete, efterföljande kvalitetstester innan skarp release samt kommunikation om uppdateringar.
Dina arbetsuppgifter
Övriga arbetsuppgifter inkluderar,
• Representation av användare på utvecklingsmöten med intern IT-avdelning.
• Analys och prioritering av identifierade behov.
• Bedriva interna utbildningar för IT-systemet och förvalta utbildningsmaterialet.
• Handlägga supportärenden för IT-systemet.
• Stödja användare i tillämpningar av IT-systemet.
Som stöd finns en erfaren verksamhetsgrupp tillägnad utveckling av systemet.
Din bakgrund
• Du har examen från en teknisk gymnasial- eller högskoleutbildning med inriktning IT.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av verksamhetspecialist för IT-system, eller likvärdigt.
• Du talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-systemet Alfresco och Antura.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i en projektorganisation
Dina personliga egenskaper
Du har en helhetsyn och tar hänsyn till det större perspektivet. Du bör även ha en god pedagogisk förståelse för hur människor tar till sig kunskap samt att du anpassar budskapet till mottagaren på ett bra sätt.
Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra i olika sammanhang.
Du bör styras av ett mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande.
Vill du veta mer?
kontakta gärna rekryterande chef Maziar Moradi, tel. nr. 010-475 82 44 alternativt HR-partner Ann-Britt Andersson, tel. nr. 070-602 26 77. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: maziar.moradi@svk.se.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 5 april 2021. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.