Verksamhetsspecialist lager- och inventariesystem

Verksamhetsspecialist lager- och inventariesystem

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en specialist som ska representera verksamheten i arbetet med våra lager- och inventariesystem. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Inköpsenheten ansvarar för att säkerställa Polismyndighetens försörjning av varor, tjänster och byggentreprenader, exklusive IT-området. Det innebär att vi styr, stödjer och utvecklar myndighetens inköpsverksamhet och utifrån ett kategoribaserat strategiskt inköpsarbete planerar, anskaffar och följer upp myndighetens avtal och leverantörer. Inom vårt ansvarsområde ingår dessutom myndighetens materielförsörjning, centrala lager och användning av e-handel. Polismyndighetens årliga anskaffningsvolym är 8,1 miljarder kronor. Under de senaste åren har vi genomfört ett omfattande förändringsarbete i syfte att skapa förutsättningar för en ändamålsenlig inköpsorganisation, robusta försörjningskedjor samt en effektiv användning av myndighetens resurser. Myndigheten har nu ett behov av att ytterligare utveckla sin lagerverksamhet och där tillhörande systemstöd.


Som verksamhetsspecialist utgör är du expert i de processer som lager- och inventariesystemen stödjer. Du kommer att vara noden mellan inköpsverksamheten och IT-verksamheten och din roll kommer dels handla om att normera användandet av de aktuella systemstöden, stödja och följa upp den operativa lager- och logistikverksamhetens användande av systemen samt arbeta med att utveckla processer, metoder och system ur ett verksamhetsperspektiv. Vidare kommer du att omhänderta förvaltningen och administrationen av informationsägarskapet som är kopplat till systemet, vilket bl.a. innebär att testa funktionalitet vid uppgraderingar, hålla i acceptanstester, följa upp rättningar och buggar samt samverka med övriga verksamhetsspecialister vid systemöverskridande frågeställningar. Flera av de aktuella systemen är just nu under utveckling och rollen kommer därför initialt ha ett fokus på, och aktivt arbete med, implementering i organisationen.
Arbetet innebär ofta en samordnande roll och att verka för att arbetet är ändamålsenligt, effektivt, rättssäkert och enhetligt. Du ska kontinuerligt bevaka att effektiviseringar kan möjliggöras och att gränsdragningar mot andra ansvarsområden görs. Du arbetar i nära kontakt med andra funktioner, verksamheter och avdelningar i syfte att nå uppsatta mål.


Detta är en möjlighet för dig som har:
En eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget,
exempelvis inom inköp eller logistik, alternativt annat område kombinerad med relevant
erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
Aktuell erfarenhet av kvalificerad handläggning
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet inom logistik, transport och lagerhållning
Erfarenhet av inköp och anskaffning
Erfarenhet av verksamhet styrd av komplexa regelverk
Erfarenhet av verksamhets- och processutveckling, t.ex. utveckling av arbetsmetoder och styrdokument
Erfarenhet av förändringsledning och implementering av nya arbetssätt

Rollen ställer krav på att du trivs med att jobba självständigt såväl som i grupp, att du är strukturerad i ditt angreppssätt och att du har förmåga att driva dina processer vidare enligt satta tidsramar. Du är noggrann med god analytisk förmåga, men du har samtidigt förståelse för att snabbhet är en kvalitetsfaktor.
Din förmåga att samarbeta och bygga relationer kännetecknas av din förmåga att kunna engagera och entusiasmera chefer och medarbetare samt förmåga att ge och ta återkoppling.
Vi kommer att lägga stor vikt vid sociala färdigheter och personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Sebastian Svartz, Gruppchef, 010 - 56 390 66 eller frågor gällande rekryteringsprocessen:
HR-konsult pamela.vongaribo@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Pär Renberg, 072-246 52 37
Övrig information
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Verksamhetsspecialist
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 12 Juni. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A249.857/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Kungsholmsgatan 37
Stockholm, 11227

Liknande jobb


23 december 2024

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

17 december 2024

Projektsamordnare

20 december 2024

Transaction Analyst

Transaction Analyst

19 december 2024