Verksamhetsspecialist med efrfarenhet av arbete med användarstöd till sl...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Förvaltningsobjektet är stort och komplext, både utifrån verksamhets- och IT‑perspektiv, med ägare och intressenter inom flera sektioner och IT-stöd som samverkar och är beroende av varandra.

Området Behörighetshantering och inpassering består av två IT-stöd: SEPass (Sammanhållet elektroniskt passérsystem) och Sitrus BHR (behörighetsregister). SEPass hanterar behörigheter och tillträden till myndighetens anläggningar och fordon. Sitrus BHR hanterar information om individers olika behörigheter som krävs för att vistas inom myndighetens anläggningar. Dessa IT-stöd bidrar till att upprätthålla en säker anläggning där inga obehöriga personer har tillträde.

Verksamhetsspecialisten arbetar i den verksamhetsnära IT-förvaltningen och ansvarar för att IT-stöden är användbara och kan nyttjas i enlighet med ställda krav. Användarna för dessa två IT-stöd är främst de externa parter.

För dessa två IT-stöd sker ingen direkt vidareutveckling då de på sikt, inom 2-3 år, ska ersättas av ett nytt IT-stöd. Fokus i denna roll är därför på vidmakthållande, där användarsupport är en viktig arbetsuppgift.

Arbetsuppgifter:

- Stötta användare med användar-/handhavandefrågor (användarsupport).

- Säkerställa att det verksamhetsnära kunskapsstödet (användardokumentation och manualer) finns, kontinuerligt kvalitetssäkras, uppdateras samt är användbart.

- Ansvara för att samtliga användare vid varje tillfälle är utbildade för att säkerställa en korrekt och effektiv användning av systemet.

- Löpande dialog med IT-specialist och utvecklare vid felrättningar.

- Ansvara för att användare i systemstöden vid varje tillfälle har korrekta användarbehörigheter.

- En mer teknisk support, som innebär att göra utsökningar och skapa rapporter i IT-stödet, för att exempelvis hantera förfrågningar kring passérkort som inte fungerar.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med användarstöd/support till slutanvändare.

- Minst 2 års erfarenhet av att skapa och uppdatera kunskapsstöd/användardokumentation.

- Minst 2 års erfarenhet av att utbilda slutanvändare.

- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT.

- Minst 1 års erfarenhet av att göra utsökningar och skapa rapporter i ett IT-stöd.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 1 års erfarenhet av kravinsamling och kravdokumentation.

- Minst 2 års erfarenhet att arbeta inom change-processen, från ax till limpa, med vidmakthållande och vidareutveckling, dvs: Behovsfångt, kravställning, genomförande, leverans, acceptanstest och produktionssättning.

- Erfarenhet av att ha arbetat med verktygsstöden Confluence, Jira och Xray i minst ett tidigare uppdrag.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift (svenska och engelska).

- Ha mycket god samarbetsförmåga.

- Ha mycket god förmåga att planera, genomföra och följa upp eget och andras arbete.

- Ha god pedagogisk förmåga.

- Vara initativrik och ha högt utvecklad förmåga till självständigt arbete.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024