Verksamhetsspecialist med erfarenhet av acceptanstester, Stockholm

Verksamhetsspecialist med erfarenhet av acceptanstester, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader med mölighet till förlängning
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Verksamhetsspecialist som kommer att arbeta i den verksamhetsnära IT-förvaltningen och kommer att ansvara för att IT-stöden är användbara och kan nyttjas i enlighet med ställda krav.

Rollen innebär ett övergripande ansvar för vidmakthållande och vidareutveckling. Inom vidmakthållande är användarsupport en viktig arbetsuppgift.

Arbetsuppgifter:

- Stötta användare med användar-/handhavandefrågor (användarsupport).
- Säkerställa att det verksamhetsnära kunskapsstödet (användardokumentation och manualer) finns, kontinuerligt kvalitetssäkras, uppdateras samt är användbart.
- Ansvara för att samtliga användare vid varje tillfälle är utbildade för att säkerställa en korrekt och effektiv användning av systemet.
- Vara första kontaktpunkten för verksamhetens/underhållsentreprenörernas förändringsförslag och fånga upp behoven, samt utvärdera, prioritera, besluta och slutligen kravställa förändringar (change requests).
- Löpande dialog med IT-specialist och utvecklare vid felrättningar och förändringar (change requests), samt acceptanstest och godkännande av dessa.
- Ansvara för att användare i systemstöden vid varje tillfälle har korrekta användarbehörigheter.
- Bidra med underlag till förvaltningsobjekt, för vidmakthållande och vidareutveckling, både löpande och årsvis.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med användarstöd/support till slutanvändare.
- Minst 2 års erfarenhet av att skapa och uppdatera kunskapsstöd/användardokumentation.
- Minst 2 års erfarenhet av attt utbilda slutanvändare.
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT.
- Minst 1 års erfarenhet av kravinsamling och kravdokumentation.
- Minst 1 års erfarenhet av att utföra och dokumentera acceptanstester
- Minst 2 års erfarenhet att arbeta inom change-processen, från ax till limpa, med vidmakthållande och vidareutveckling, dvs: Behovsfångt, kravställning, genomförande, leverans, acceptanstest och produktionssättning.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av att ha arbetat med systemstöd inom behörighetshantering och låssystem i minst ett tidigare uppdrag.
- Erfarenhet av att ha arbetat med systemstöd med höga krav på säkerhet och lagstadgad regelefterlevnad i minst ett tidigare uppdrag.
- Erfarenhet av att ha arbetat med verktygsstöden Confluence, Jira och Xray i minst ett tidigare uppdrag.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


20 oktober 2023

20 oktober 2023

20 oktober 2023