OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsspecialisten fungerar som länken mellan verksamheten, systemstödet och användarna. Användarna för detta systemstöd är främst de externa underhållsentreprenörerna. Rollen innebär ett övergripande ansvar för vidmakthållande och vidareutveckling. Inom vidmakthållande är användarsupport en viktig arbetsuppgift.
Arbetsuppgifter:
- Stötta användare med användar-/handhavandefrågor (användarsupport).
- Säkerställa att det verksamhetsnära kunskapsstödet (användardokumentation och manualer) finns, kontinuerligt kvalitetssäkras, uppdateras samt är användbart.
- Ansvara för att samtliga användare vid varje tillfälle är utbildade för att säkerställa en korrekt och effektiv användning av systemet.
- Vara första kontaktpunkten för verksamhetens förändringsförslag och fånga upp behoven, samt utvärdera, prioritera, besluta och slutligen kravställa förändringar (change requests).
- Löpande dialog med IT-specialist och utvecklare vid felrättningar och förändringar (change requests), samt acceptanstest och godkännande av dessa.
- Ansvara för att användare i systemstöden vid varje tillfälle har korrekta användarbehörigheter.
- Bidra med underlag till förvaltningsobjekt FO SFÄ, för vidmakthållande och vidareutveckling, både löpande och årsvis.
- Implementera nya processer/arbetssätt
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av användarsupport till slutanvändare.
- Minst 2 års erfarenhet av att skapa och uppdatera kunskapsstöd/användardokumentation.
- Minst 1 års erfarenhet av tillgångshanteringssystem IBM MAXIMO.
- Minst 1 års erfarenhet av att utbilda slutanvändare.
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT. detta finns
- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med krav och acceptanstest.
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta från ax till limpa med förvaltning (vidmakthållande och vidareutveckling): Behovsfångst, utvärdering, prioritering och beslut av ändringsönskemål, kravställning samt acceptanstest.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Önskvärt att konsulten har erfarenhet av Oracle SQL database (>2år).
- Erfarenhet av att ha arbetat med verktygsstöden Confluence, Jira och Xray (minst 1 år).
- Erfarenhet av att ha arbetat i en offentlig verksamhet (minst 1 år).
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström