OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 350 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Avdelningen för domstolsutveckling ansvarar bl.a. för att i nära samarbete med domstolarna analysera arbetsprocessen och med denna som grund ta fram kraven för utvecklingen och förvaltningen av verksamhetsstöd där Vera idag är det system som används på samtliga domstolar. Avdelningen agerar i det här sammanhanget som beställare av system och förändringar i system.
Verksamheten omfattar vidare samverkan med andra myndigheter i rättskedjan såsom polis, åklagare, kriminalvård m.fl. där ett av de stora målen är att utveckla det elektroniska informationsutbytet.
Inom avdelningen finns Enheten för produktförvaltning som ansvarar för kontakten med våra kunder, domstolarna och som också ansvarar för vidareutveckling av de system som avdelningen är systemägare till.
I uppdraget ingår bland annat att ge kund- och produktstöd, utbilda användare, administrera central systemdata och mallar, bearbeta förändringsönskemål och fel i Vera och uppföljning avseende processer och kvalitet.
ARBETSUPPGIFTER
Till Enheten för produktförvaltning söker vi nu en driven och vetgirig supporthandläggare. Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak att via telefon eller e-post ge support till anställda på Sveriges Domstolar när det gäller användningen av verksamhetsstödet Vera. I det vardagliga supportarbetet ingår att vägleda användarna rätt i systemet, att ge tips på hur olika funktioner kan och ska användas, ge information och råd likaväl som att ta emot tips och råd från användarna på hur produkten Vera kan förändras samt att lösa tekniska problem. Du kommer att arbeta i ett team där problemen diskuteras och löses gemensamt.
Supporttjänsten kommer att kombineras med annat arbete inom verksamheten. Beroende på vem du är som person och dina intressen kan detta vara arbete med information, utbildning, kravhantering, eller test.
I tjänsten som supporthandläggare ingår resor i jobbet med ca 20-30 resdagar per år.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst fyra års färsk erfarenhet i rollen som domstolshandläggare och har goda kunskaper i användandet av Vera. Vi tror att du idag dagligen jobbar i olika delar av Vera. Vi tror att du kan men också vill lära dig mer om hur Vera stödjer domstolarna i hela målhanteringen från inkomna handlingar till avslut i mål. Vidare tror vi även att du har erfarenhet från Vera support alternativt jobbat i den externa Vera supporten. Har du erfarenhet som Vera-lärare eller på annat sätt arbetat med att ge support eller utbildning är det mycket positivt.
Du har en god social kompetens och brinner för att ge god service. Du arbetar lösningsorienterat och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter utifrån ett kund- och verksamhetsperspektiv. Du har ett gott omdöme och förmåga att möta kunderna och att bygga ett nätverk som underlättar ditt arbete.
Du bör dessutom vara nyfiken på ny teknik och vara en van PC-användare.
Då vi går in i en expansiv fas av elektronisk rapportering mellan myndigheter är det meriterande om du har erfarenhet av domslutshantering i allmän domstol.
ÖVRIGT
Placeringsort Jönköping alternativt Stockholm.
Arbetet innebär till viss del schemalagd arbetstid.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70