OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster 2. Avdelningen har 5 enheter med totalt ca 90 medarbetare. På den aktuella enheten systemadministration finns ca 23 medarbetare fördelat på orterna Gävle, Göteborg, Lund och Östersund. Tjänsten vi nu söker är en tillsvidaretjänst på 100%.
För att ansluta nya kunder och migrera kunder till nya lönesystem arbetar Statens Servicecenter i projektform. Projektteamen består främst av en projektledare, representant från IT, systemadministratör och verksamhetsspecialist. En viktig yrkesroll i projektteamen är verksamhetsspecialisten som står för expertkunskap kring lön och löneprocesser. Verksamhetsspecialisten är den person som ansvarar för att standardprocesserna inom lön används för de kundmyndigheter som ansluts.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ditt första projekt kommer vara att, tillsammans med övriga inom projektteamet, arbeta med införandet av en ny tillkommande myndighet till lönesystemet Primula. Här kommer ni tillsammans att samarbeta för att införandet ska bli så bra som möjligt. Du ges i rollen möjlighet att bidra med din kompetens.
I rollen som verksamhetsspecialist kommer du att arbeta i anslutningsprojekt. Du kommer arbeta nära och ha kontakt med kunder och leverantörer, visa och lära ut rutiner, arbetssätt och processer samt vara delaktig i arbetet med användarhandledningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst 3 års erfarenhet av lönerelaterade arbetsuppgifter
Vidare ska du har följande förmågor:
• Ha god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• Vara serviceinriktad och professionell i ditt bemötande
• Vara pedagogisk och ha förmåga att lära ut och förklara
• Vara strukturerad
• Ha god samarbetsförmåga
• Kunna ta egna initativ och arbeta självständigt
• Vara relationsskapande
Dessutom är det meriterande om du har:
• Yrkeshögskoleutbildning inom lön
• God kunskap om lagar och statliga avtal
• Erfarenhet av att arbeta i projekt
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Primula
• Erfarenhet av arbete med processförbättringar inom löneområdet
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Göteborg.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Resor kan förekomma.
Vällkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 21 mars, 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för dina anställningar samt en kort beskrivning på dina arbetsuppgifter.
Intervjuer planeras att påbörjas under vecka 13 som videosamtal via Skype.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.