Verksamhetsspecialist System

Arbetsbeskrivning

Allt vi gör, gör vi för Umeå

Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region. Vi erbjuder dig en varierad yrkesroll, där du får goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med oss. Samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner, med fokus på att du ska må bra.

Ditt uppdrag:

Rollen Verksamhetsspecialist System ingår i området Process & Betalning och du kommer arbeta med att nyttja systemens befintliga potential för effektiv hantering av kund- och kontraktsinformation, samt säkerställa tillsammans med kollegor att fakturering och uppföljning kan ske effektivt. Även i förekommande fall delta vid övergång till nya systemstöd.

Tjänsten innefattar projektledning och koordinering av olika uppdrag samt användarutbildning i ny funktionalitet eller nya arbetssätt. Du kommer utifrån kompetens och erfarenhet vara ett stöd till produktägare, samt lämna förslag på lösningar vid nyutveckling eller förändring av produkter och tjänster.

En del av dina framtida arbetsuppgifter:

- Skapa kvalitetssäkrade produkter och tjänster ur ett försäljnings-, fakturerings- och uppföljningsperspektiv

- Ingå i en systemförvaltning

- Skapa rapporter för uppföljning, statistik och kontroll

- Stödja verksamheten med felsökning, utredning och problemanalys i kund-, kontrakts-, produkt- och rapportfrågor

- Process- och kvalitetsförbättringar inom ”Ta och få betalt av kund”

- Stödja arbetet med processförbättringar/digital transformation inom området Kund och Kommunikation och omsätta dessa till aktiviteter och initiativ

- Möjliggöra och etablera effektiva arbetssätt

Vår verksamhet anpassar sig regelbundet för att möta lagkrav och ändringar i branschen. Det innebär att våra verktyg och arbetssätt ibland förändras, och därmed även dina arbetsuppgifter. Dessa förändringar är underlag för en bred kompetensutveckling.

Vilka kontakter kommer du ha internt och externt: Produktägare för affärerna, Interna beställare, Systemleverantör, Kundservice, övriga funktioner inom Process & Betalning

För att lyckas i rollerna har du:

- Relevant akademisk utbildning (system, ekonomi, projekt).

- Erfarenhet av datahantering och dataanalys i informationssystem.

- Förmåga att inhämta och bearbeta statistik.

- Förmåga att identifiera och analysera behov i processflöden.

- God systemförståelse och erfarenhet av systemuppgraderingar

- God svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsterna:

- Förmåga att dokumentera processflöden.

- Erfarenhet av projektledning och arbete i projekt.

- Erfarenhet av förvaltning

- Vi ser gärna att du har grundläggande kunskap om energimarknaden.

Personliga egenskaper:
Vi tänker att du är en strukturerad, analytisk och noggrann person med förmåga att se till helheten av en åtgärd eller förändring. Det är även viktigt att du är utåtriktad och kommunikativ, med god känsla för service och du lätt kan skapa förtroende hos andra. Du är en problemlösare som gärna tar initiativ, driver processer och rycker in där behov finns. En god samarbetsförmåga anser vi också viktigt.

Ansök senast: 7 April 2024

Intervjuer kan ske löpande.

För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Sven Granlund, 070-5449446. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Elin Persson, 076-767 96 87. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

Kontaktpersoner på detta företaget

inga-lill.sandberg@umeaenergi.se

Inga-Lill Sandberg

Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Inga-Lill Sandberg
070 560 12 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Energi
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 7 april 2024

Besöksadress

Storgatan 34, Umeå
None

Postadress

Storgatan 34
Umeå, 90105

Liknande jobb


Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

17 december 2024

Projektsamordnare

20 december 2024

Transaction Analyst

Transaction Analyst

19 december 2024

Inköpsanalytiker

Inköpsanalytiker

15 december 2024