OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.
Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.
Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se
Hjälpmedelstjänsten är uppbyggd kring en databas som idag samlar information om fler än 400 000 hjälpmedelsprodukter. Den innehåller också avtal som används gemensamt av sjukvårdshuvudmän (landsting, regioner och kommuner) och hjälpmedelsleverantörer. Läs mer om Hjälpmedelstjänsten på inera.se under "Tjänster".
Arbetsuppgifter
Som verksamhetsspecialist i Hjälpmedelstjänsten får du vara en del av ett team med mycket driv framåt. Du kommer att arbeta med kundsupport, sedvanligt förvaltningsarbete, felsökning och administration för olika typer av ärenden kopplat till tjänsten.
Som verksamhetsspecialist i Hjälpmedelstjänsten ska du:
• Hålla utbildningar för kunder i systemet
• Utbilda 1:a linjens support
• Hantera 2:dra/3:dje linjens support
• Delta i utvecklingsarbete för tjänsten
• Samarbeta med Hjälpmedelstjänstens intressenter och kunder
• Bistå tjänsteansvarig i vissa arbetsuppgifter
• Ha leverantörskontakter
• Löpande uppdatera befintliga dokument
• Följa tjänstens uppsatta mål enligt förvaltningsplanen
Kompetens och kunskapskrav
• Kunskap om och erfarenhet från hjälpmedelsverksamhet inom vård och omsorg.
• Vana att hantera support, 2:a/3:e linjen.
• Vana vid kund - och leverantörskontakter.
• Erfarenhet från systemförvaltning
• God samarbetsförmåga, vilja att driva frågor som rör tjänsten
• Självständighet och en god administrativ förmåga krävs.
• Önskvärt med god kännedom om Hjälpmedelstjänsten och dess funktioner.
• Projekt - och utredningserfarenhet är meriterande.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen.
Ansökan
Vi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande vilket kan betyda att vi tillsätter tjänsten innan ansökningstiden är slut. Vi ser fram emot din ansökan med personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är 31 januari 2018.
För frågor om tjänsten kontakta
Enhetschef Nina Ingren, telefon: 070-327 70 30
HR-generalist Kristina Claesson, telefon 072-728 31 33
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349