Verksamhetsspecialist, till lokalförsörjning inom Verksamhetsstöd

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkrings-, organisations- och utvecklingsstöd. VS stödjer verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans mål.
VS levererar tjänster och stöd inom bl.a. HR, kontorsservice, lokalförsörjning, upphandling, ekonomiadministration, skanning, arkiv, processer, produktionsstyrning, generellt handläggningsstöd, hållbarhet, behörigheter och säkerhet. VS levererar vissa tjänster även till andra myndigheter. Avdelningen har ca 670 medarbetare på 59 orter över hela landet.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som lokalstrateg är din huvudsakliga uppgift att ansvara för förvaltningen av Försäkringskassans lokaler inom ett visst geografiskt område. Det innebär att du svarar för lokalförhandlingar/ omförhandlingar av villkor, är kravställare gentemot hyresvärd/fastighetsägare samt sköter externa kontakter med hyresvärdar, fastighetsförvaltare, konsulter och byggprojektledare. Leda projektarbeten och koordinerar arbetet vid nyetablering, om-, och tillbyggnation. Det innebär att du ansvarar för samordning av lokalrelaterade frågor såsom lokalens utformning, inredning, infrastruktur och säkerhetsanpassning. Du medverkar även vid besiktningar, ansvarar för att hyresavtal sägs upp i tid och på rätt sätt samtidigt som du följer utvecklingen på lokalhyresmarknaden. Du biträder och rapporterar till fastighetschefen. I samråd med din chef ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar för att nå verksamhetens uppsatta mål. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som


• har akademisk examen, eller väl dokumenterad erfarenhet av fastighetsrelaterade frågor
• har kommersiell erfarenhet samt god kännedom om hyresjuridik
• har förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt samt skapa kontakt och förtroende
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• är strukturerad, har gott omdöme och en god analytisk förmåga
• har god kommunikativ förmåga muntligt såväl som skriftligt
• har tidigare erfarenhet av att leda projekt
• har körkort för personbil

Det är meriterande om du har


• bred erfarenhet av strategiskt lokalförsörjningsarbete och förhandlingsvana
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I tjänsten ingår omfattande resor. Placeringsort är Stockholm, Telefonplan. Annan placeringsort kan eventuellt diskuteras.

Kontaktpersoner

Chef: Gunnar Pettersson, 010-113 40 38 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karin Carlsson, 010-111 66 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anne Hagberg, tel, 010- 116 12 93 Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010 115- 26 18 och Seko: fseko@forsakringskassan.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2019. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 augusti 2019

Liknande jobb


Miljöstrateg till Regional Utveckling

Miljöstrateg till Regional Utveckling

22 november 2024

Hållbarhetscoach

Hållbarhetscoach

8 november 2024

7 november 2024