OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Huvudsakliga arbetsuppgifter
För att ansluta nya kunder till Statens servicecenter arbetar vi i projektform genom anslutningsteam. Anslutningsteamen arbetar med övertagandet av löneadministrationen från blivande kunder. I teamen ingår representanter från lön, servicedesk och IT, teamen leds av en projektledare. En viktig yrkesroll i dessa anslutningsteam är verksamhetsspecialisten som står för expertkunskap kring lön och löneprocesser. Verksamhetsspecialisten är den person som ansvarar för att standardprocesserna inom lön används för de kundmyndigheter som ansluts.
Verksamhetsspecialisten ansvarar för överlämning av löneadministrationen från kundmyndigheten till Statens servicecenter. Som verksamhetsspecialist arbetar du med att kartlägga och dokumentera den befintliga löneadministrationen vid kundmyndigheten samt definiera och hantera gapet mellan kundmyndighetens- och Statens servicecenters löneprocesser. Du är behjälplig vid införandet av Statens servicecenters stödsystem vid kundmyndigheterna gällande teknik och utbildning, du informerar och stödjer de lönehandläggare som ska överta löneadministrationen för de nya kund-myndigheterna. Som verksamhetsspecialist arbetar du även med processförbättringar inom lön.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning
• God kunskap om standardprocesser för lönehantering
• Erfarenhet av lönearbete
Dessutom är det meriterande om du har:
• God kunskap om lagar och statliga avtal
• Erfarenhet av att arbeta teambaserat
Vidare ska du:
• Ha god kommunikativ förmåga
• Vara serviceinriktad och övertygande
• Vara strukturerad
• Ha god samarbetsförmåga
Övrigt
Anställningen innebär en del resande.
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.