OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Om tjänsten
Marknadsenheten ansvarar för all kundbearbetning och försäljning som sker på Statens servicecenter och arbetar dagligen med strategisk och taktisk kundsamverkan, marknadsaktiviteter till kunder och kundkommunikation. Marknad ansvarar för att förvalta och utveckla säljmaterial och dokument för avsiktsförklaringar, kundöverenskommelser, SLA:er, kundsamverkansmodeller samt tjänstekatalog.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Verksamhetsspecialist kommer du främst att arbeta med att:
• Ansvara för att förvalta och utveckla överrenskommelsen till kund och samtliga bilagor
• Upparbeta avtalsinformation
• Delta i beredningsgrupper inom lön & ekonomi för att samla in behov av förändringar i SLA utifrån förvaltningsändringar
• Ansvara för att utveckla och förvalta samverkansmodell
• Leda uppdrag som initieras från kundmyndigheter i förvaltning genom beställningsprocessen
• Leda och samordna specialuppdrag inom marknad & kommunikation som berör flera delar av myndigheten
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant universitetsexamen/högskoleutbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdigt
• Erfarenhet från offentlig verksamhet med god kunskap om inom löneadministrativa och/eller ekonomiområdet
• Minst två års erfarenhet av att leda utredningar i uppdrag/projektform
• Vana av att arbeta i samverkan med olika delar internt av en organisation och även externa parter
• Varit delaktig i förändrings- eller utvecklingsarbete
• Goda kunskaper i MS Officepaket
Vidare ska du ha följande förmågor:
• kunna utrycka dig väl muntligt och skriftligt på svenska
• ha god förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter och skapa konkreta beslutsunderlag
• vara flexibel och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.
• ha god förmåga att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och It
• drivas av att arbeta mot uppsatta mål och se resultat
• vara prestigelös, samarbetsinriktad och trivs med att arbeta i team
Dessutom är det meriterande om du har:
• Systemerfarenhet från kommunala eller statliga löne- och kundhanteringssystem
• Erfarenhet av att arbetat med processer och processutveckling
• Erfarenhet av att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter inom ett shared servicecenter/verksamhetsstöd
• Erfarenhet av systemstödet ServiceNow
• Erfarenhet av att genomföra upphandlingar och implementeringar av systemstöd
Övrigt
Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum efter överenskommelse.
Placeringsort: Gävle, Göteborg eller Östersund.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 4 februari 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.