OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR.
Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Statens servicecenters Supportavdelning inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund och består av cirka 45 medarbetare. Vår avdelning arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön och ekonomi. Vi bemannar även myndighetens växel. Vi behöver nu förstärka med en verksamhetsspecialist till vår avdelning. Vi är inne i en digitaliseringsresa mot att hantera våra kundmöten mer digitalt. Motiveras du av att ge kunder den bästa servicen och upplevelsen? Trivs du i en miljö som ständigt utvecklas? Har du erfarenhet av att delta i projekt och att arbeta med verksamhetsanalyser? Då passar detta uppdrag dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som verksamhetsspecialist hos oss, är att medverka i olika projekt där vi ansluter nya kunder, eller byter systemstöd för redan befintliga kunder. I detta arbete ingår bland annat att identifiera hur vi skall göra detta på bästa sätt. Du skall i detta arbete bidra med fokus på kundservice och de systemstöd vi har för att hantera ärenden. Du är behjälplig vid införandet av Statens servicecenters stödsystem vid kundmyndigheterna gällande information och handhavande. Du stödjer våra medarbetare så att de på bästa sätt kan utföra en bra och effektiv service till våra kunder. Som verksamhetsspecialist genomför du verksamhetsanalyser, tar fram statistik och rapporter, sammanställer och analyserar statistik och ärendeflöden för att hitta utvecklingsområden, samt agerar som stöd i förbättringsarbetet på vår avdelning. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp av flera verksamhetsspecialister, där ni arbetar nära tillsammans för att på bästa sätt lösa de uppdrag vi har.
För att lyckas hos oss vill vi att du har en god helhetssyn och kreativitet för att se nya möjligheter och förbättringar. Du har en analytisk och strategisk ådra som skapar resultat, men kan också vara ”här och nu”. Du har lätt för att samarbeta och engagera och är en tydlig och god kommunikatör. Vidare har du god analytisk förmåga, är driven, strukturerad och arbetar självständigt. Du har vana av administrativt arbete och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning för rollen alternativt motsvarande kompetens förvärvade i liknande roll den närmsta femårsperioden
• Minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av arbete med kundservice
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av projektarbete och som uppdragsledare
• Erfarenhet att ta fram verksamhetsanalyser, statistik och rapporter
• Erfarenhet av analysarbete
• Erfarenhet omvärldsbevakning
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
Vidare ska du ha förmågan:
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att leverera, och stötta andra till leverans, enligt överenskomna deadlines
• Att kunna ”se runt hörnet” vad som är på gång
• Att skapa struktur för ditt eget och andras arbete
• Att se möjligheter och lösningar i uppdragen
• Att driva arbetet framåt
• Att samarbeta både i egen arbetsgrupp och med andra delar i och utanför organisationen
• Att kommunicera på svenska i både tal och skrift
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare. Tillträde tidigast 1 september.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast 20 augusti 2021.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut omanställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Kontaktperson:
Malin Olofsson
Enhetschef
010-456 01 06
Saco-S: Marie-Louise Cajback
+46105570280
Seko: Håkan Alenius
026–656582
ST: Veronica Johansson
+46105570852
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.